KudoZ home » Dutch to French » Government / Politics

een zaak starten

French translation: introduire une action en référé


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:een zaak in kortgeding starten
French translation:introduire une action en référé
Entered by: Katrien De Clercq

09:09 Apr 1, 2007
Dutch to French translations [PRO]
Government / Politics / Proces-verbaal
Dutch term or phrase: een zaak starten
In dit proces-verbaal komt de volgende zin voor en ik weet niet zo goed hoe ik hier het woordje "starten" moet vertalen : "Wij stellen XXX in kennis dat zij bij dringendheid steeds een zaak in kortgeding kan starten en dat ze daarover meer info kan vragen bij haar advocaat."

Vertaal je dit hier als démarrer, introduire, ...?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Katrien
Katrien De Clercq
introduire une action (en référé)
Explanation:
*
Selected response from:

Joëlle Rouxel - Billiaert
France
Grading comment
Merci, Joëlle!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4introduire une action (en référé)
Joëlle Rouxel - Billiaert
4intenterhendiadys
3porter la cause devant le tribunal
Tea Fledderus


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
introduire une action (en référé)


Explanation:
*

Joëlle Rouxel - Billiaert
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 20
Grading comment
Merci, Joëlle!

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
porter la cause devant le tribunal


Explanation:
juridisch woordenboek

Tea Fledderus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 1

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
intenter


Explanation:
une action en référé

hendiadys
Native speaker of: Native in FrenchFrench