KudoZ home » Dutch to French » Law: Contract(s)

ongelijkgronds

French translation: carrefour dénivelé


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:ongelijkgronds maken van het kruispunt
French translation:carrefour dénivelé
Entered by: Martine Etienne

09:26 Dec 19, 2005
Dutch to French translations [PRO]
Law: Contract(s) / cahier de charge
Dutch term or phrase: ongelijkgronds
(...) Dit omvat o.a. de werken ter verbetering van de toegang tot de luchthaven via het complex 12 van de E 19, de aanpassaing van de laan met een viaduct met het oog op jet "ongelijkgronds maken" van het kruispunt ter hoogte van de steenweg. (...)
Martine Etienne
Belgium
carrefour dénivelé
Explanation:
Par ce module, les parties s'engagent à réaménager des carrefours particuliers et des passages pour piétons. L'amélioration de la sécurité routière et de l'accessibilité multimodale constitue un objectif central. Cela signifie concrètement la réduction du nombre de points conflictuels potentiels (entre autres, au moyen d'un rond-point, d'un carrefour dénivelé, la protection de points conflictuels potentiels

Met deze module verbinden de partijen zich ertoe singuliere kruispunten en oversteekplaatsen herin te richten. De bevordering van de verkeersveiligheid en de multimodale bereikbaarheid staat daarbij centraal. Concreet betekent dat het verminderen van het aantal potentiële conflictpunten (onder meer door middel van een rotonde, ongelijkgronds kruispunt), het beveiligen van de potentiële conflictpunten
Selected response from:

Anne Galant
Belgium
Grading comment
Parfait merci beaucoup Anne
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4carrefour déniveléAnne Galant
3aménagement du carrefour à plusieurs / 2 niveaux
bernadette schumer


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ongelijkgronds maken
aménagement du carrefour à plusieurs / 2 niveaux


Explanation:
-

bernadette schumer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: French
PRO pts in category: 73

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
carrefour dénivelé


Explanation:
Par ce module, les parties s'engagent à réaménager des carrefours particuliers et des passages pour piétons. L'amélioration de la sécurité routière et de l'accessibilité multimodale constitue un objectif central. Cela signifie concrètement la réduction du nombre de points conflictuels potentiels (entre autres, au moyen d'un rond-point, d'un carrefour dénivelé, la protection de points conflictuels potentiels

Met deze module verbinden de partijen zich ertoe singuliere kruispunten en oversteekplaatsen herin te richten. De bevordering van de verkeersveiligheid en de multimodale bereikbaarheid staat daarbij centraal. Concreet betekent dat het verminderen van het aantal potentiële conflictpunten (onder meer door middel van een rotonde, ongelijkgronds kruispunt), het beveiligen van de potentiële conflictpunten


    Reference: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/api2.pl?lg=fr&pd=2003-0...
    Reference: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/api2.pl?lg=nl&pd=2003-0...
Anne Galant
Belgium
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 8
Grading comment
Parfait merci beaucoup Anne