KudoZ home » Dutch to French » Law/Patents

het trekken en/of aanvaarden van wissels

French translation: Tirer et/ou accepter une traite/lettre de change


09:51 Dec 12, 2001
Dutch to French translations [PRO]
Law/Patents
Dutch term or phrase: het trekken en/of aanvaarden van wissels
Indien het vertrouwen van de verkoper in de kredietwaardigheid van de koper geschokt wordt door daden van gerechtelijke uitvoering tegen de koper en/of aanwijsbare andere gebeurtenissen die het vertrouwen in de goede uitvoering van de door de koper aangegane verbintenissen in vraag stellen en/of onmogelijk maken, behoudt de verkoper zich het recht voor van de koper geschikte waarborgen te eisen. Indien de koper weigert hierop in te gaan, behoudt de verkoper zich het recht voor de gehele bestelling of een gedeelte ervan te annuleren, zelfs indien de goederen reeds geheel of gedeeltelijk werden verzonden. In voorkomend geval zal bij wijze van schadevergoeding een bedrag verschuldigd zijn waarvan sprake in art. 1.2.
VGP
French translation:Tirer et/ou accepter une traite/lettre de change
Explanation:
une alternative pour "een wissel trekken" serait "fournir une traite (sur)"

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
merci beaucoup. VG
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Tirer et/ou accepter une traite/lettre de changeSerge L
4tirage et/ou acceptation de traites
Bram Poldervaart


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tirage et/ou acceptation de traites


Explanation:
google

... Contexte. C'est un crédit par acceptation, ce qui signifie qu'il est réalisable
par tirage d'une traite sur la banque notificatrice..

+ Van Dale,

salut Bram




    Reference: http://www.termisti.refer.org/data/credoc/37.htm
Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 105

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Tirer et/ou accepter une traite/lettre de change


Explanation:
une alternative pour "een wissel trekken" serait "fournir une traite (sur)"

Serge L.


    Servotte 4-talig handelswoordenboek
Serge L
PRO pts in pair: 427
Grading comment
merci beaucoup. VG