KudoZ home » Dutch to French » Marketing

ervaringswereld

French translation: le monde/l'univers expérientiel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:ervaringswereld
French translation:le monde/l'univers expérientiel
Entered by: Evert DELOOF-SYS

22:24 Dec 21, 2001
Dutch to French translations [PRO]
Marketing
Dutch term or phrase: ervaringswereld
context: verkooptechnieken

De doelstelling van de contactpersoon, haar / zijn ervaringswereld, geeft je houvast om in te spelen op haar / zijn behoeften en belangen.

Bedankt, Bram
Bram Poldervaart
le monde expérientiel
Explanation:
AND, of course, in FRENCH
'monde expérientiel'

Réf.:

... L'objectif de ce cours est d'approfondir l'étude du monde expérientiel de la personne.
Étude de thèmes selon l'approche des sciences humaines. Parmi les ...

www.regis.uqam.ca/prod/owa/PKG_WPUB.AFFICHE_cours_desc?P_si...
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Dank je voor je suggestie, Evert. Ik heb toch voor een andere oplossing gekozen: univers, dat past beter in de context.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4le monde expérientiel
Evert DELOOF-SYS
4le monde expérientiel
4her/his experiential world
Evert DELOOF-SYS
4her/his experiential world


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
her/his experiential world


Explanation:
Ref.:

"Dit onderzoek beoogt de studie van twee relevante belevings- of
gevoelsindicatoren van het normbesef: schuld en schaamte.
Inspelend op de lacunes in het hedendaags psychologisch onderzoek
willen wij met dit project 1. komen tot een conceptueel en metho-
dologisch verantwoorde analyse van schuld en schaamte via een
grondig betekenisonderzoek dat aansluit bij de ervaringswereld
en dat rekening houdt met de hedendaagse inzichten uit de
psychodynamische psychologie en uit de componentiële benadering
in het emotieonderzoek, en 2. parallel hiermee conceptueel goed
uitgebalanceerde onderzoeksinstrumenten uitbouwen van a. het
vragenlijsttype en b. het checklisttype."

Vertaling:
"
This research is about two relevant experiential or emotional
indicators of the sense of norms: guilt and shame. Taking into
account the major gaps in the current psychological research,
our aims are 1. a conceptually and methodologically solid
analysis of guilt and shame via a thorough meaning research
that remains close to the experiential world and the takes into
account the findings in current psychodynamic ps. and in the
componential approach in actual emotion research, and 2. in the
same time, the construction of two well-balanced research
instruments (questionnaire and checklist)."
http://cwisdb.cc.kuleuven.ac.be/research/P/3H98/project3H980...


Native speaker of:

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
her/his experiential world


Explanation:
Ref.:

"Dit onderzoek beoogt de studie van twee relevante belevings- of
gevoelsindicatoren van het normbesef: schuld en schaamte.
Inspelend op de lacunes in het hedendaags psychologisch onderzoek
willen wij met dit project 1. komen tot een conceptueel en metho-
dologisch verantwoorde analyse van schuld en schaamte via een
grondig betekenisonderzoek dat aansluit bij de ervaringswereld
en dat rekening houdt met de hedendaagse inzichten uit de
psychodynamische psychologie en uit de componentiële benadering
in het emotieonderzoek, en 2. parallel hiermee conceptueel goed
uitgebalanceerde onderzoeksinstrumenten uitbouwen van a. het
vragenlijsttype en b. het checklisttype."

Vertaling:
"
This research is about two relevant experiential or emotional
indicators of the sense of norms: guilt and shame. Taking into
account the major gaps in the current psychological research,
our aims are 1. a conceptually and methodologically solid
analysis of guilt and shame via a thorough meaning research
that remains close to the experiential world and the takes into
account the findings in current psychodynamic ps. and in the
componential approach in actual emotion research, and 2. in the
same time, the construction of two well-balanced research
instruments (questionnaire and checklist)."
http://cwisdb.cc.kuleuven.ac.be/research/P/3H98/project3H980...

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-22 01:43:39 (GMT)
--------------------------------------------------

AND, of course, in FRENCH
'monde expérientiel'

Réf.:

... L'objectif de ce cours est d'approfondir l'étude du monde expérientiel de la personne.
Étude de thèmes selon l'approche des sciences humaines. Parmi les ...

www.regis.uqam.ca/prod/owa/PKG_WPUB.AFFICHE_cours_desc?P_si...

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 556

1 day 13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
le monde expérientiel


Explanation:
AND, of course, in FRENCH
'monde expérientiel'

Réf.:

... L'objectif de ce cours est d'approfondir l'étude du monde expérientiel de la personne.
Étude de thèmes selon l'approche des sciences humaines. Parmi les ...

www.regis.uqam.ca/prod/owa/PKG_WPUB.AFFICHE_cours_desc?P_si...


Native speaker of:

1 day 13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
le monde expérientiel


Explanation:
AND, of course, in FRENCH
'monde expérientiel'

Réf.:

... L'objectif de ce cours est d'approfondir l'étude du monde expérientiel de la personne.
Étude de thèmes selon l'approche des sciences humaines. Parmi les ...

www.regis.uqam.ca/prod/owa/PKG_WPUB.AFFICHE_cours_desc?P_si...

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 556
Grading comment
Dank je voor je suggestie, Evert. Ik heb toch voor een andere oplossing gekozen: univers, dat past beter in de context.