KudoZ home » Dutch to French » Medical

Phrase complète

French translation: effet délétère sur la formation de globules rouges par la moelle osseuse

09:36 Jan 24, 2003
Dutch to French translations [PRO]
Medical / symptomen van vergiftiging
Dutch term or phrase: Phrase complète
Nadelige inwerking op de vorming van bloedlichaampjes door het beenmerg.


Ik heb helaas niet veel meer informatie dan jullie. Het gaat in dit hoofdstuk over de gevolgen van langdurige, herhaaldelijke blootstelling aan giftige stoffen (ook over inslikken van giftige producten)
Els Peleman
Belgium
French translation:effet délétère sur la formation de globules rouges par la moelle osseuse
Explanation:
Groeten,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 10:06:49 (GMT)
--------------------------------------------------

\"globules sanguines\"
ik had er inderdaad ten onrechte een \"rood\" in gelezen, dat er helemaal niet blijkt te staan.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 10:10:34 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

de \"plaquettes sanguines\" is maar een van de drie vormen van \"bloedlichaampjes\" (zonder verder attribuut in feite een tamelijk vulgariserend woord), namelijk de bloedplaatjes
Selected response from:

Elisabeth Ghysels
Grading comment
Bedankt, hier zou ik zelf nooit op gekomen zijn!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1effet délétère sur la formation de globules rouges par la moelle osseuse
Elisabeth Ghysels
4Une influence néfaste sur la production, par la moelle osseuse, des plaquettes sanguines
Elisabeth Toda-v.Galen


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Une influence néfaste sur la production, par la moelle osseuse, des plaquettes sanguines


Explanation:
het enige woord waar ik niet 100 % zeker van ben, is bloedlichaampjes = plaquettes

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 10:06:20 (GMT)
--------------------------------------------------

Voici ce que donne un des résultats Google sur une recherche : plaquettes empoisonnement

Un étranger dans un endroit étrange
... Or, les personnes qui souffrent d’un empoisonnement par le mercure présentent ... a
entraîné une diminution marquée du nombre de leucocytes et de plaquettes. ...
pages.infinit.net/autisme/congres/Laidler_fr.html - 52k - En cache - Pages similaires

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 3110

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
effet délétère sur la formation de globules rouges par la moelle osseuse


Explanation:
Groeten,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 10:06:49 (GMT)
--------------------------------------------------

\"globules sanguines\"
ik had er inderdaad ten onrechte een \"rood\" in gelezen, dat er helemaal niet blijkt te staan.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 10:10:34 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

de \"plaquettes sanguines\" is maar een van de drie vormen van \"bloedlichaampjes\" (zonder verder attribuut in feite een tamelijk vulgariserend woord), namelijk de bloedplaatjes

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 9
Grading comment
Bedankt, hier zou ik zelf nooit op gekomen zijn!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bernadette schumer
2 mins
  -> merci