KudoZ home » Dutch to French » Other

tijdtunnel

French translation: tunnel du temps; tunnel à voyager dans le temps


09:57 Jan 25, 2002
Dutch to French translations [PRO]
Dutch term or phrase: tijdtunnel
Aan het einde van het Derde Millenium bewaken de dolfijnende aarde. Wanneer de
kwaadaardige Foe een tijd tijdtunnel bouwt om daarmee de loop van de geschiedenis
te veranderen, wordt de wereldvrede bedreigd.
VGP
French translation:tunnel du temps; tunnel à voyager dans le temps
Explanation:
ik heb een lichte voorkeur voor 'tunnel du temps', zeker als het om een, naar ik vermoed sf-tekst gaat

HTH
Karin

zie ook: www.serialmaster.com/fiches/timetunnel/

en

http://www.emissions.qc.ca/fiche.asp?Emission=366
Selected response from:

Karin Kustermans
Belgium
Grading comment
merci beaucoup. VG
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1tunnel du temps; tunnel à voyager dans le tempsKarin Kustermans
4tunnel à voyager dans le temps
Yves Georges
4tunnel (couloir) dans le temps
Jan Duinstra
4Passage du tempsSimone Michels
4tunnel de temps
Marco Vrieling


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tunnel du temps; tunnel à voyager dans le temps


Explanation:
ik heb een lichte voorkeur voor 'tunnel du temps', zeker als het om een, naar ik vermoed sf-tekst gaat

HTH
Karin

zie ook: www.serialmaster.com/fiches/timetunnel/

en

http://www.emissions.qc.ca/fiche.asp?Emission=366

Karin Kustermans
Belgium
PRO pts in pair: 4
Grading comment
merci beaucoup. VG

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cynthia Brals-Rud
5 mins

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tunnel de temps


Explanation:
Ci-dessous quelques exemples via Google

Marco


    Reference: http://scharlier.free.fr/Cult%20Files/e8s1.htm
    Reference: http://www.multimania.com/fransyl/ufo/amontauk.htm
Marco Vrieling
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 27

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Passage du temps


Explanation:
Tunnel du temps kan eventueel ook, maar mijn voorkeur gaat uit naar bovenstaande vertaling.
Hier wordt, m.i., meer het voorbij gaan/voorbij vliegen van de tijd bedoeld.

Groeten,
Simone



    Reference: http://www.societe-jersiaise.org/geraint/jerriais/gdfjep75.h...
    Reference: http://www.sagamie.org/associations/apes/unLacUnFjord/UnLacU...
Simone Michels
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tunnel (couloir) dans le temps


Explanation:
A mon avis c'est le passage dans le temps ( comme un couloir) qu'il faut mettre en evidence! Bon courage

Jan Duinstra
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 23

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tunnel à voyager dans le temps


Explanation:
ou même
tunnel à remonter le temps car, compte tenu de l'explication qui suit : "om daarmee de loop van de geschiedenis
te veranderen" il faut nécessairement aller dans le passé pour changer le cours de l'histoire présente.


HTH

Yves Georges
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 160