KudoZ home » Dutch to French » Other

openleren

French translation: apprentissage individuel


10:37 Jan 30, 2002
Dutch to French translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: openleren
Open leren is een onderwijsmethodiek die erin bestaat individueel een programma door te nemen in een opleidingscentrum
emmy blankaerts
French translation:apprentissage individuel
Explanation:
open leren is de nieuwe vorm van leren waarbij de leraar niet meer klassikaal lesgeeft, maar optreedt als coach terwijl de leerlingen in hun eigen tempo werken aan hun opdrachten, alleen of in groepjes. Het vmbo in Nederland kent sinds dit jaar openleercentra.
Ook in Frankrijk vindt deze vernieuwing plaats.
Google.com geeft veel hits
Selected response from:

clara van der zanden
Netherlands
Grading comment
Merci pour la réponse

2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2des cours libres
Jan Duinstra
5apprentissage individuelclara van der zanden


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
apprentissage individuel


Explanation:
open leren is de nieuwe vorm van leren waarbij de leraar niet meer klassikaal lesgeeft, maar optreedt als coach terwijl de leerlingen in hun eigen tempo werken aan hun opdrachten, alleen of in groepjes. Het vmbo in Nederland kent sinds dit jaar openleercentra.
Ook in Frankrijk vindt deze vernieuwing plaats.
Google.com geeft veel hits


    docent Frans in het Voortgezet Onderwijs
clara van der zanden
Netherlands
PRO pts in pair: 3
Grading comment
Merci pour la réponse

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
des cours libres


Explanation:
Het is het eerste wat in mij opkomt.
Succes!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-30 11:19:24 (GMT)
--------------------------------------------------

ou enseignement accompagné

Jan Duinstra
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  clara van der zanden
2 mins

agree  Yves Georges
2 hrs