KudoZ home » Dutch to French » Other

Tanken

French translation: Je fais le plein de la/ma voiture.


08:28 Mar 24, 2003
Dutch to French translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: Tanken
Context: Het werkwoord tanken, benzine tanken in een auto bijvoorbeeld. Vervoeging voor IK en het hele werkwoord.
remco
French translation:Je fais le plein de la/ma voiture.
Explanation:
Je veux calculer la consommation de ma voiture sur une grande distance. Au départ,
je fais le plein et je note que le compteur kilomètrique marque 19.653 km. ...
www.momes.net/education/problemes/ textes/problemes
Selected response from:

Martine Etienne
Belgium
Grading comment
Zocht wel nog het hele werkwoord hiervan maar je was de eerste en je had een bruikbaar antwoord. Bedankt!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2je prends de l'essenceSerge L
5je fais le plein / faire le pleinxxxCatherine T.
5Je fais le plein de la/ma voiture.
Martine Etienne


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Je fais le plein de la/ma voiture.


Explanation:
Je veux calculer la consommation de ma voiture sur une grande distance. Au départ,
je fais le plein et je note que le compteur kilomètrique marque 19.653 km. ...
www.momes.net/education/problemes/ textes/problemes

Martine Etienne
Belgium
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 680
Grading comment
Zocht wel nog het hele werkwoord hiervan maar je was de eerste en je had een bruikbaar antwoord. Bedankt!

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
je prends de l'essence


Explanation:
is natuurlijk ook mogelijk...

En om al je toekomstige vervoegingsproblemen op te lossen krijg je gratis en voor niets deze tip:

http://www.verbix.com/languages/french.shtml

Serge L.


    Reference: http://www.verbix.com/languages/french.shtml
Serge L
PRO pts in pair: 427

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNicolette Ri
24 mins
  -> Bedankt Nicolette!

agree  Tea Fledderus
3 hrs
  -> Bedankt Tea!

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
je fais le plein / faire le plein


Explanation:
Pour "benzine tanken": faire le plein d'essence.

xxxCatherine T.
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxNicolette Ri: hoeft toch niet altijd vol?
18 mins
  -> c'est vrai. 'Faire l'essence' est possible alors.