KudoZ home » Dutch to French » Other

meestergast

French translation: contremaître


09:41 Oct 20, 2001
Dutch to French translations [PRO]
Dutch term or phrase: meestergast
In de Mechelse transformatorenfabriek waar hij op dat ogenblik een paar jaar zijn ogen de kost gegeven had, hield Emmanuel Pauwels het in 1947 voor bekeken. Met zijn ingenieursdiploma van de Ecole des Arts et Métiers onder de ene arm, en een meestergast die hij van bij zijn laatste werkgever meenam, onder de andere, begon hij in zijn kelder kleine transformatoren voor industriële toepassingen te bouwen.
VGP
French translation:contremaître
Explanation:
Synonyme de "meestergast" est "meesterknecht". Van Dale dit:

meesterknecht de (m.)
contremaître ( m. ), contremaîtresse ( v. )
Selected response from:

Marco Vrieling
Grading comment
merci beaucoup. VG
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4contremaître
Evert DELOOF-SYS
4contremaître
Marco Vrieling


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
contremaître


Explanation:
Synonyme de "meestergast" est "meesterknecht". Van Dale dit:

meesterknecht de (m.)
contremaître ( m. ), contremaîtresse ( v. )


Marco Vrieling
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 27
Grading comment
merci beaucoup. VG

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
contremaître


Explanation:
contremaître = meestergast, ploegbaas, opzichter, (fabrieks(baas)

'...et en compagnie d'un contremaître qu'il emmena avec lui de chez son ancien employeur...'


Zie ook vorige e-mail.

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 556