KudoZ home » Dutch to French » Printing & Publishing

H&B

French translation: la collecte et remise (du courrier)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:H&B
French translation:la collecte et remise (du courrier)
Entered by: Constance de Crayencour

13:46 Dec 12, 2010
Dutch to French translations [PRO]
Marketing - Printing & Publishing
Dutch term or phrase: H&B
Oplagestijging door distributie via postbus en H&B naar zakelijke klant

Il s'agit de l'objectif d'une société de distribution de journaux pour 2011.

Je sèche complètement sur "H&B".

Merci à vous !
Constance de Crayencour
France
la collecte et remise (du courrier)
Explanation:
= Halen en Brengen
Selected response from:

Odette Jonkers
Netherlands
Grading comment
merci !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3la collecte et remise (du courrier)
Odette Jonkers
3service d'enlèvement et de livraisonRoy vd Heijden
3distribution à domicile
Sebastien Jourget


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
distribution à domicile


Explanation:
Il pourrait s'agir d'une abbréviation pour:
huis aan huis bladen
En général ce sont des journaux locaux gratuits distribués directement dans la boîte aux lettres des gens
Ici il s'agirait donc de distribution directe chez les entreprises, par opposition à une distribution par la poste (postbus)

Sebastien Jourget
Netherlands
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

1 day 8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
service d'enlèvement et de livraison


Explanation:
Haal- en Brengservice

Voorbeelden:

"Onze Postbezorging neemt u veel werk uit handen: haal- en brengservice, [...]"

"Haal- en brengservice
Een postbus hebben is erg handig: alle post komt in één brievenbus binnen. Maar dan heeft u de post nog niet op uw bureau. Daarom biedt DelftMedia u de haal- en brengservice aan. Wij zorgen ervoor dat u uw post op tijd ontvangt zonder dat u of een collega het moet gaan halen. Vervolgens komen wij later op de dag terug om de post die u wilt versturen, op te halen en weg te brengen naar een postkantoor of om de post door onze bezorgers te laten verspreiden. [...]"
(http://www.delftmedia.nl/haal-en-brengservice.html)

--------------------------------------------------
Note added at 1 dag8 uren (2010-12-13 22:19:40 GMT)
--------------------------------------------------

(http://www.swb.nl/Producten_en_diensten/Postbezorging/)

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

2 days 21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
la collecte et remise (du courrier)


Explanation:
= Halen en Brengen


    Reference: http://www.courrierplus.fr/#3
    Reference: http://www.opt.pf/sp/entreprises/col_rem.php
Odette Jonkers
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
merci !