KudoZ home » Dutch to French » Tech/Engineering

spotter

French translation: organisateur en logistique


08:50 Feb 27, 2002
Dutch to French translations [PRO]
Tech/Engineering
Dutch term or phrase: spotter
Taakverdeling Dispatching:
- ...
- Sturen van de spotters: zorgen dat de spotter de juiste instructies krijgt om het juist type oplegger aan de juiste kade te zetten voor een bepaalde reis.
Anne Galant
Belgium
French translation:organisateur en logistique
Explanation:
Volgens de Van Dale:

1 (filmkunde) iem. die (voor buitenlandse geluidsfilms Nederlandse teksten opstelt en) de plaats aangeeft waar (ze )ingevoegd moeten worden

Het is dus een persoon die de plaats aangeeft van iets, en gezien de context van je onderwerp moet je dus wel terugvallen op de inhoud van zijn functie.
Er bestaan ook trein- en vliegtuigspotters.

Veel succes. Jan
Selected response from:

Jan Duinstra
France
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1observateur /dénicheur
Madeleine van Zanten
4organisateur en logistique
Jan Duinstra


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
organisateur en logistique


Explanation:
Volgens de Van Dale:

1 (filmkunde) iem. die (voor buitenlandse geluidsfilms Nederlandse teksten opstelt en) de plaats aangeeft waar (ze )ingevoegd moeten worden

Het is dus een persoon die de plaats aangeeft van iets, en gezien de context van je onderwerp moet je dus wel terugvallen op de inhoud van zijn functie.
Er bestaan ook trein- en vliegtuigspotters.

Veel succes. Jan

Jan Duinstra
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 23

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
observateur /dénicheur


Explanation:
traduction littérale

Madeleine van Zanten
Switzerland
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 102

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
3 hrs