KudoZ home » Dutch to German » Engineering (general)

curven

German translation: Kurven

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:curven
German translation:Kurven
Entered by: My Wordblocks

11:38 Nov 20, 2006
Dutch to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Dutch term or phrase: curven
aus der Bedienungsanleitung für eine Maschine die Banderolen auf die Verpackungen klebt.

Wenn ich die (leider sehr schlechte) Abbildung betrachte, scheint es eine Art Scheibe zu sein.


10.2.4 Stand der Kurven;
Om de curven die zich achter de zegelwals bevinden te verstellen moet de zegelwals afgenomen worden (zie paragraaf 12.5.1 voor een instructie). Door de drie stelschroeven (1) los te draaien kunnen de curven ten opzichte van de as worden verdraaid.

Het wordt afgeraden om de stand te veranderen, aangezien de afstelling door de leverancier uitgevoerd is.

Bevestiging van de curven.
My Wordblocks
Belgium
Kurven
Explanation:
Wie z.B. bei einer Kurvensteuerung (curvebesturing, cam control).


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-11-20 13:38:22 GMT)
--------------------------------------------------

Sehe z. B. hier http://www.billhoefer.de/ie/abstap.htm (Abb. rechts).
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Danke schön.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Rollen, Rundelemente
ahartje
3Kurven
Harry Borsje
2gebogene Wölbungen
Henk Peelen


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Rollen, Rundelemente


Explanation:
Vielleicht.

ahartje
Portugal
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 120

40 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
gebogene Wölbungen


Explanation:
Wanneer deze curven vloeiend aansluiten op het rolloppervlak (wat me aannemelijk lijkt, omdat men er waarschijnlijk voor kiest het oopplakgedeelte niet uniform te belijmen en aan te drukken, iets dat je vaak ziet op conserven en glas, kan het zijn dat "curve"zowel op het "uit de rol komen"als op het niet zuiver rechtlijnig zijn van de curven slaat.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 18

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kurven


Explanation:
Wie z.B. bei einer Kurvensteuerung (curvebesturing, cam control).


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-11-20 13:38:22 GMT)
--------------------------------------------------

Sehe z. B. hier http://www.billhoefer.de/ie/abstap.htm (Abb. rechts).


Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 58
Grading comment
Danke schön.