overeenkomst op afstand

German translation: Fernabsatzvertrag

Dutch term or phrase:overeenkomst op afstand
German translation:Fernabsatzvertrag
Entered by: Antje von Glan

11:19 Nov 28, 2006
Dutch to German translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Dutch term or phrase: overeenkomst op afstand
Es liegt mir auf der Zunge, aber ich komme nicht drauf.
Nahe liegende Lösungen bringen wenig Treffer bei Google. Wer kann mir weiterhelfen?

"Ingevolge de Europese regelgeving, de nationale wetgeving van zowel
Duitsland als Nederland alsook (...) heeft een consument koper in geval van een overeenkomst op afstand
het recht om de overeenkomst eenzijdig en zonder opgave van redenen te
ontbinden (...).
Antje von Glan
Netherlands
Fernabsatzvertrag
Explanation:
http://de.wikipedia.org/wiki/Fernabsatzvertrag
Selected response from:

MonikaB
Germany
Grading comment
Vielen Dank!
Auch an Iris und Marian.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Fernabsatzvertrag
MonikaB
3Vertragsabschluss im Fernabsatz
Iris Réthy


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Vertragsabschluss im Fernabsatz


Explanation:
siehe z. B. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:... und die deutsche Version http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...

Iris Réthy
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 28

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Fernabsatzvertrag


Explanation:
http://de.wikipedia.org/wiki/Fernabsatzvertrag

MonikaB
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8
Grading comment
Vielen Dank!
Auch an Iris und Marian.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marian Pyritz
5 mins