Vervoerr.

German translation: Transportrecht

Dutch term or phrase:Vervoerr.
German translation:Transportrecht
Entered by: My Wordblocks

07:48 Apr 23, 2018
Dutch to German translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Dutch term or phrase: Vervoerr.
Zo kan zelfs uit het niet-protesteren van een factuur een dergelijke “erkenning” worden afgeleid (Rb.
Antwerpen 4 december 1980, Eur. Vervoerr. 1982, 35).
My Wordblocks
Belgium
Transportrecht
Explanation:
Europäisches Transportrecht
Selected response from:

Dipl.-Ing. Judith Grützbauch
Netherlands
Grading comment
Vielen Dank, Judith.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(Europäisches) Transportrecht
Michael Eulenhaupt
4Transportrecht
Dipl.-Ing. Judith Grützbauch
3 +1Beförderungsrecht
Cristina intern


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Beförderungsrecht


Explanation:
Eur. Vervoerr = Europees Vervoerrecht = europäisches Beförderungsrecht

. . . transport-, Reise- und Personenbeförderungsrecht

Artikel 91 van de Belgische zeewet en artikelen 17 & 18 EEG Executieverdrag, Europees Vervoerrecht 1987 p.317-330.
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/DE/ALL/?uri=CELEX:619...

EU Fluggastrechte: Gilt die EU-Fluggastrechteverordnung auch in ...
http://fluggastrecht.blogspot.co.at/2014/03/gilt-die-eu-flug...
wozu letztendlich auch die von Frankreich mitunterzeichnete europäische ' Fluggastrechteverordnung' (VO (EG) 261/2004) zählt. Und selbst ein Schweizer ... Der für das Reise- und Personenbeförderungsrecht zuständige Senat des ( deutschen) Bundesgerichtshofs (Beschluss vom 9. April 2013 – X ZR ...

Cristina intern
Austria
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annemarie Weije
4 mins
  -> bedankt Annemarie

neutral  Michael Eulenhaupt: de spoor die je volgt is juist maar de uitkomst - voor zover ik het kan overzien - niet
7 mins
  -> "Transportrecht" - already written in my explication: "Transport- (bzw.) Reise- und Personenbeförderungsrecht" ... Beförderungsrecht des Käufers - http://www.spedition-transporte.de/logistik-glossar/befoerde...

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Transportrecht


Explanation:
Europäisches Transportrecht


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Transportrecht_(Deutschland)
Dipl.-Ing. Judith Grützbauch
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 44
Grading comment
Vielen Dank, Judith.
Notes to answerer
Asker: Im Zusammenhang mit dem Thema der Übersetzung, dachte ich nicht an Transportrecht. Vielen Dank, Judith.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Cristina intern: "Transportrecht" - already written in my explication: "Transport- (bzw.) Reise- und Personenbeförderungsrecht" ... Beförderungsrecht des Käufers - http://www.spedition-transporte.de/logistik-glossar/befoerde...
10 mins

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(Europäisches) Transportrecht


Explanation:
https://www.google.de/search?source=hp&ei=25TdWpnhOIOyswGJt4...

Het gaat m.i. in de tekst om vervoer van goederen (niet van personen). Al wordt dat uit de tekst (context) die wordt gegeven niet helemaal duidelijk - her is wel voor de hand liggend

Michael Eulenhaupt
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 55

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Cristina intern: "Transportrecht" - already written in my explication: "Transport- (bzw.) Reise- und Personenbeförderungsrecht" ... Beförderungsrecht des Käufers - http://www.spedition-transporte.de/logistik-glossar/befoerde...
8 mins