KudoZ home » Dutch to German » Law (general)

procureur

German translation: Prozessbevollmächtigter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:procureur
German translation:Prozessbevollmächtigter
Entered by: WIDIC

21:00 Jul 5, 2007
Dutch to German translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Beschikkingen
Dutch term or phrase: procureur
Verzoekster
Advocaten: Mr XXX and Mr. XXX and Mr. XXX
Procureur: Mr. XXX

Was ist der Unterschied zwischen Advocaat und Procureur?

Es ist in diesem Fall kein Staatsanwalt.
WIDIC
Germany
Prozessbevollmächtigter
Explanation:
das ist der Anwalt einer Anwaltsgesellschaft (Kanzlei), der vor Gericht auftritt
Selected response from:

Hans G. Liepert
Switzerland
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Prozessbevollmächtigter
Hans G. Liepert
5Amtsanwalt oder Prozeßbevollmächtigter
Kira Laudy


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Prozessbevollmächtigter


Explanation:
das ist der Anwalt einer Anwaltsgesellschaft (Kanzlei), der vor Gericht auftritt

Hans G. Liepert
Switzerland
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 658
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Thomas Kozinowski
9 hrs
  -> danke

agree  Susanne Bittner: P. sind nur für einen Bezirk oder mehrere Gerichtsbezirk zugelassen, Anwälte dürfen im ganzen Land auftreten. Unterschied soll in nicht allzuferner Zukunft abgeschafft werden.
10 hrs
  -> danke

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Amtsanwalt oder Prozeßbevollmächtigter


Explanation:
Hier een uitleg van het verschil tussen de twee. ciao ciao Kira

De advocaat is de rechtsgeleerde raadsman van zijn cliënt, zowel in het rechtsgeding als daarbuiten. Hij geeft adviezen, voert besprekingen, correspondeert voor zijn cliënt, voert onderhandelingen, is de spreekbuis van zijn cliënt en stelt contracten op en treft schikkingen. In een rechtsgeding stelt de advocaat de dagvaarding of verzoekschrift op en de schriftelijke conclusies en voert hij het woord tijdens comparities (verschijningen voor de rechter). De procureur vertegenwoordigt de procespartij in het geding en verricht voor die procespartij alle proceshandelingen, zoals het inschrijven van de zaak op de rol, het vragen van uitstel, hij ondertekent de conclusies (processtukken). Ook de procureur is bevoegd de zaak te bepleiten. Een procureur is een advocaat die bij één specifieke rechtbank is ingeschreven. Hij mag bij alle colleges in het Rijk als zodanig optreden als advocaat. Maar de bij de rechtbank in Amsterdam ingeschreven advocaat die een zaak aanhangig wil maken bij de rechtbank in Den Haag bijvoorbeeld, dient een Haagse procureur te benaderen die dan voor hem de processtukken indient.Het Ministerie van Justitie heeft de Nederlandse Orde van Advocaten laten weten dat het procuraat met ingang van 01 maart 2008 wordt afgeschaft.

Kira Laudy
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans G. Liepert: Der Amtsanwalt ist der substituut-officier van justitie (eng. public prosecutor) vgl. Scheer/Langendorf und Dietl/Lorenz // Mamma mia, gli Italiani!
13 hrs
  -> Scherzi a parte: Ik vind het heel goed dat je me erop attendeert. Ik vind namelijk voor officier van justitie Gerichtsbeambter en voor substituut-o. v. j. Gerichtsdiener. Zijn deze dan fout? Grazie voor je advies en ciao Kira