KudoZ home » Dutch to German » Marketing / Market Research

exploitatie

German translation: Vertrieb


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:exploitatie
German translation:Vertrieb
Entered by: plink

20:10 Sep 13, 2011
Dutch to German translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
Dutch term or phrase: exploitatie
context:
Voor zowel de exploitatie van Contur keukens binnen de Internationale Meubel Groep als mede onze samenwerking met de firma ..... zijn een groot aantal thema’s met u besproken.

• Investeringsbegroting Contur
In de Contur presentatie zijn 7 specifieke concept kenmerken geïntegreerd waaronder een Medienwürfel, Brückenelement mit Loungebereich, Bemusterung, Beratung, Event+Küche, Lammellenwand en een Boutique (optional). Graag ontvangen wij de exacte investeringsbegroting van de 7 elementen en specifiek op het gebied van de Bemusterung de leveranciersbijdrage.

Ik dacht zelf aan Vertrieb, vind dan echter in het NL exploitatie vreemd.
plink
Vertrieb
Explanation:
Je zit precies goed: Vertrieb is een begrip dat eigenlijk alles omvat wat nodig is om een product aan de man te brengen: marketing, distributie, etc.
In die zin wordt in de marketing 'exploitatie' (van een merk, een product, een concept) ook gebruikt.
Selected response from:

Willem Wunderink
Netherlands
Grading comment
Danke
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Vertrieb
Willem Wunderink
3 +1Etablieren
kamiel verwer


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Vertrieb


Explanation:
Je zit precies goed: Vertrieb is een begrip dat eigenlijk alles omvat wat nodig is om een product aan de man te brengen: marketing, distributie, etc.
In die zin wordt in de marketing 'exploitatie' (van een merk, een product, een concept) ook gebruikt.


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Vertrieb
    Reference: http://www.syntens.nl/Artikelen/Artikel/Exploiteren-van-nieu...
Willem Wunderink
Netherlands
Specializes in field
PRO pts in category: 4
Grading comment
Danke

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iris Réthy
8 hrs
  -> Dank, Iris!

agree  Kristel Kruijsen: eens
8 hrs
  -> Dank, Kristel!

agree  Ingmar Michael Bail
8 hrs
  -> Dank, Ingmar!

agree  Susan Mahmody
9 hrs
  -> Dank, Susan!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Etablieren


Explanation:
ik zou zelf hiervoor kiezen, is preciezer

kamiel verwer
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Bedankt. Andere keuze in deze context


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Simo Blom
2 days 16 hrs