KudoZ home » Dutch to German » Mechanics / Mech Engineering

fataal alarm

German translation: Not-Aus-Alarm


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:fataal alarm
German translation:Not-Aus-Alarm
Entered by: My Wordblocks

10:33 Nov 10, 2013
Dutch to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Puffertank
Dutch term or phrase: fataal alarm
Ketel alarm aansluiten
De functie van het Ketel alarm is het door gegeven van een ***fataal alarm melding*** aan het verwarmingssysteem zodat er een ketel of WKK geblokkeerd kan worden.
Een retourklep kan hier ook op aangesloten worden.
My Wordblocks
Belgium
Not-Aus-Alarm
Explanation:
...und die enstprechende Meldung.

Abfall des Vakuums unter 60°/e des Sollwertes erfolgt Not-Aus-Alarm und Programmstop durch die Steuerung. Dieser Befehl (bzw. M52) muss im ersten ...

P-06 - Not-Aus-Alarm P-07 - Alarm Fehler Last P-08 - sehr heißem Wasser Alarm Gerät zu Gerät Pre-H - Einheit ist in der Art der Vorwärmung
Selected response from:

ahartje
Portugal
Grading comment
Danke schön
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Not-Aus-Alarm
ahartje
3höchste AlarmstufeKonrad Schultz
3Höchstalarm
freekfluweel


Discussion entries: 2





  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Höchstalarm


Explanation:
https://www.google.de/search?newwindow=1&esrch=Agad::Public&...

http://www.linguee.com/german-english/translation/hchstalar...

Zie verder ook discussie voor alternatief.

freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 52

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
höchste Alarmstufe


Explanation:
door gegeven van een fataal alarm melding aan -> Durchgeben der höchsten Alarmstufe an
Höchstalarm ist im Deutschen kaum gebräuchlich

Konrad Schultz
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  freekfluweel: Ook bij een machine? Is een alarmFASE/CODE niet meer voor natuurrampen en militaire exercities? Overigens is "fataal alarm" ook TOTAAL NIET gebruikelijk in NL!
9 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Not-Aus-Alarm


Explanation:
...und die enstprechende Meldung.

Abfall des Vakuums unter 60°/e des Sollwertes erfolgt Not-Aus-Alarm und Programmstop durch die Steuerung. Dieser Befehl (bzw. M52) muss im ersten ...

P-06 - Not-Aus-Alarm P-07 - Alarm Fehler Last P-08 - sehr heißem Wasser Alarm Gerät zu Gerät Pre-H - Einheit ist in der Art der Vorwärmung

ahartje
Portugal
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 87
Grading comment
Danke schön