KudoZ home » Dutch to German » Mechanics / Mech Engineering

hier: dop 24

German translation: Nuss 24


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:hier: dop 24
German translation:Nuss 24
Entered by: My Wordblocks

10:05 Nov 11, 2013
Dutch to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Maschine
Dutch term or phrase: hier: dop 24
Draai de poten zo ver in dat ze geplaatst kunnen worden en zet ze vast met m16 bouten.
Draai deze bouten stevig vast met een ***dop 24*** of sleutel 24.
Daarna moeten de poten tot aan de vloer worden gedraaid zonder dat er poten het frame omhoog beurt.
Daarna moet de stelbout van het frame worden losgedraaid.
My Wordblocks
Belgium
Nuss 24
Explanation:
Steckschlüssel-Einsatz "Super-Lock" Nuss
http://www.luepertz-shop.de/index.php?manufacturers_id=17&am...

http://de.wikipedia.org/wiki/Schraubenschlüssel#Steckschl.C3...

http://www.google.de/imgres?newwindow=1&sa=X&esrch=Agad::Pub...



--------------------------------------------------
Note added at 9 min (2013-11-11 10:14:08 GMT)
--------------------------------------------------

Uiteraard gaat het hier om een dop voor een dopsleutel. Met sleutel kan van alles bedoeld worden mits het de maat 24 mm. heeft voor M16.
Selected response from:

freekfluweel
Netherlands
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Steckschlüssel
echojuliett
3Nuss 24
freekfluweel


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Steckschlüssel


Explanation:
Umgangssprachlich auch als "Nuss" bezeichnet.

echojuliett
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ahartje
0 min

agree  Henk Sanderson
1 min

neutral  freekfluweel: Tja, zonder refs ben je één minuut sneller... Bovendien is dit een vertaling voor dopsleutel maar ook voor steeksleutel, niet voor dop!
5 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Nuss 24


Explanation:
Steckschlüssel-Einsatz "Super-Lock" Nuss
http://www.luepertz-shop.de/index.php?manufacturers_id=17&am...

http://de.wikipedia.org/wiki/Schraubenschlüssel#Steckschl.C3...

http://www.google.de/imgres?newwindow=1&sa=X&esrch=Agad::Pub...



--------------------------------------------------
Note added at 9 min (2013-11-11 10:14:08 GMT)
--------------------------------------------------

Uiteraard gaat het hier om een dop voor een dopsleutel. Met sleutel kan van alles bedoeld worden mits het de maat 24 mm. heeft voor M16.

freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 52
Grading comment
Bedankt