KudoZ home » Dutch to German » Other

goede vrijdag

German translation: Karfreitag


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:Goede Vrijdag
German translation:Karfreitag
Entered by: Thijs van Dorssen

09:31 Mar 20, 2002
Dutch to German translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: goede vrijdag
vandaag is goede vrijdag
Johanna
Karfreitag
Explanation:
Ik ben niet erg religieus maar dit weet ik nog net. :-)

Groetjes uit Keulen

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-20 09:37:34 (GMT)
--------------------------------------------------

In het Nederlands schrijf je dat overigens met hoofdletters, Goede Vrijdag dus.
Selected response from:

Thijs van Dorssen
Grading comment
Bedankt! Ben zelf half duits maar ik kwam er niet meer op! Nogmaals bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3KarfreitagUli Marggraf
5 +2Karfreitag
Thijs van Dorssen


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Karfreitag


Explanation:
Dit staat trouwens ook in een woordenboek!

Uli Marggraf
Italy
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxHMN.Berlin
40 mins

agree  Wolfgang Jörissen: en op een heleboel kalenders ook ;-)
48 mins

agree  SophieS: ..en zo goed dat heel Nederland op die dag gaat werken...
1 day2 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Karfreitag


Explanation:
Ik ben niet erg religieus maar dit weet ik nog net. :-)

Groetjes uit Keulen

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-20 09:37:34 (GMT)
--------------------------------------------------

In het Nederlands schrijf je dat overigens met hoofdletters, Goede Vrijdag dus.

Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 32
Grading comment
Bedankt! Ben zelf half duits maar ik kwam er niet meer op! Nogmaals bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Ghysels
9 mins

agree  Els Peleman
23 mins