KudoZ home » Dutch to German » Other

inwoners duitsland

German translation: die Einwohner von Deutschland

13:36 Jan 27, 2004
Dutch to German translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: inwoners duitsland
De inwoners van Duitsland:
De dichtstbevolkte gebieden in Duitsland zijn de miljoenensteden Berlijn, Hamburg en München, het industriegebied Rheinland-Westfalen, het Rijn-Main-gebied, het Rijn-Neckar-gebied en de omgeving van Stuttgart, het industriegebied Leipzig-Halle, het gebied Chemnitz-Zwickau en de omgeving van Dresden. Ruim 86% van de bevolking woont in de steden.
In Duitsland woonden eind 1995 (neunzehnhunderdvijfundneunzig) 81.759.000 inwoners, daarvan waren er in Duitsland 7,2 miljoen buitenlanders. In het noorden van Sleeswijk-Holstein wonen ongeveer 60.000 Deens sprekende Duitsers die uit Denemarken komen. Ongeveer 30% van de buitenlanders komt uit Turkije, ook zijn er nog Joegoslaven, Italianen, Grieken, Polen, Bosniërs en Kroaten. In 1993 (neunzehnhunderddreiundneunzig) werd het asielrecht beperkt, dit kwam door de grote stroom vluchtelingen naar Duitsland aan het einde van de jaren tachtig, deze grote stroom vluchtelingen kwam uit de Oostbloklanden, vooral uit Oost-Duitsland, Joegoslavië, Rusland, maar ook uit Afrika en Azië.
In 1994 was het geboortecijfer in Duitsland 9,5‰, het sterftecijfer 10,9‰ (promille). De gemiddelde levensverwachting bij geboorte was toen voor vrouwen 79 en voor mannen 73 jaar. De bevolkingsgroei was gemiddeld 0,5% per jaar.
15,57% van de bevolking is 0 tot 14 jaar, 67,82% is 15 tot 64 jaar en ongeveer 16,61% is 65 jaar of ouder.
German translation:die Einwohner von Deutschland
Explanation:
.
Selected response from:

Anna Bittner
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3die Einwohner von Deutschland
Anna Bittner
4 +1Bevölkerung der Bundesrepublik Deutschland
hirselina


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
die Einwohner von Deutschland


Explanation:
.

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 19
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Peleman
0 min

agree  Robert M Maier: ...und warum nur hab ich den Eindruck, da versucht sich wieder jemand um die Hausaufgabe zu mogeln...
7 mins
  -> den Eindruck habe ich auch....

agree  Michaela Müller
1 day 7 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Bevölkerung der Bundesrepublik Deutschland


Explanation:
Ook een mogelijkheid

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 97

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans G. Liepert
2 hrs