KudoZ home » Dutch to German » Psychology

zijn hoofd goed bijhouden

German translation: sich gut konzentrieren


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:zijn hoofd goed bijhouden
German translation:sich gut konzentrieren
Entered by: Gisela Germann

09:53 Sep 5, 2011
Dutch to German translations [PRO]
Medical - Psychology
Dutch term or phrase: zijn hoofd goed bijhouden
Ook ervaart patiënte vaker aandachtsproblemen, bijvoorbeeld wanneer er een gesprek is met meerdere mensen.
Daarnaast heeft ze meer moeite om nieuwe dingen aan te leren.
Dit laatste lost ze op door alles goed op te schrijven en haar hoofd ergens goed bij te houden.
Gisela Germann
Germany
sich gut konzentrieren
Explanation:
...und sich irgendwie gut zu konzentrieren.

Würde man im Deutschen eher sagen.
Selected response from:

Kerstin Dambeck
Grading comment
Jau, gefällt mir auch besser ;)
Danke Kerstin
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4sein Kopf (gut) bei der Sache behalten
Hendrien Stobbe
3sich gut konzentrieren
Kerstin Dambeck


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
sein Kopf (gut) bei der Sache behalten


Explanation:
hier:
...und ihren Kopf (gut) bei der Sache zu behalten...

Toevoeging "gut" is -vind ik- niet echt nodig


Hendrien Stobbe
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Judith Verschuren
16 mins
  -> bedankt!

agree  Iris Réthy: oder "Kopf bei der Sache haben"
1 hr
  -> bedankt!

agree  Kristel Kruijsen: eens
2 hrs
  -> bedankt!

agree  Susan Mahmody
4 hrs
  -> bedankt!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sich gut konzentrieren


Explanation:
...und sich irgendwie gut zu konzentrieren.

Würde man im Deutschen eher sagen.

Kerstin Dambeck
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Jau, gefällt mir auch besser ;)
Danke Kerstin