KudoZ home » Dutch to German » Transport / Transportation / Shipping

Kettingwerk

German translation: Hebezeug


07:08 May 19, 2005
Dutch to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
Dutch term or phrase: Kettingwerk
"Onder kettingwerk wordt verstaan hijsgereedschap (zowel onderdelen als samenstellen), dat is vervaardigd van staal of staallegeringen. Tot kettingwerk worden onder andere kettingen, schalmen, haken, ringen, wartels en oogbouten gerekend, afzonderlijk of als samenstel. B kettingwerk vindt altijd warmtebehandeling plaats ter verhoging van de treksterkte. Bij de fabricage van kettingwerk komen de volgende warmtebehandelingen voor: smeden, persgieten, gieten, snijden, lassen, herstelgloeien, harden en veredelen.
Elke Fehling
German translation:Hebezeug
Explanation:
mangels technischer Ausbildung unter erheblichem Vorbehalt
Selected response from:

Hans G. Liepert
Switzerland
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(Ketten-) Hubwerk
ahartje
3Hebezeug
Hans G. Liepert


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Hebezeug


Explanation:
mangels technischer Ausbildung unter erheblichem Vorbehalt

Hans G. Liepert
Switzerland
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 147

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(Ketten-) Hubwerk


Explanation:
z.B.
http://www.google.de/url?sa=U&start=6&q=http://www.kluetschg...

ahartje
Portugal
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 59