KudoZ home » Dutch to Italian » Other

levenskunstenaar (dutch)

Italian translation: chi sa vivere


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:levenskunstenaar
Italian translation:chi sa vivere
Entered by: Massimo Lencioni

21:55 Jan 12, 2002
Dutch to Italian translations [Non-PRO]
/ characterristic person
Dutch term or phrase: levenskunstenaar (dutch)
An artist in life or living
translated in one italian word.
Ton van Hoeven
chi sa vivere
Explanation:
Dit is de vertaling waar de nieuwe Van Dale Nederlands-Italiaans mee komt. Ik geloof niet dat het concept in het Italiaans in 1 woord te vangen is.
"chi sa vivere" betekent letterlijk "iemand die weet hoe je moet leven".
Een letterlijke vertaling zou zijn "artista di vita", maar dat roept geen specifieke associaties bij Italianen op.
Selected response from:

Massimo Lencioni
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1chi sa vivere
Massimo Lencioni
5maestro nell'arte di vivereFilippo Rosati
4amante della bella vitaxxxSteff


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
chi sa vivere


Explanation:
Dit is de vertaling waar de nieuwe Van Dale Nederlands-Italiaans mee komt. Ik geloof niet dat het concept in het Italiaans in 1 woord te vangen is.
"chi sa vivere" betekent letterlijk "iemand die weet hoe je moet leven".
Een letterlijke vertaling zou zijn "artista di vita", maar dat roept geen specifieke associaties bij Italianen op.

Massimo Lencioni
Native speaker of: Italian
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Filippo Rosati: Zie hieronder
16 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
maestro nell'arte di vivere


Explanation:
Dit is een variatie op "chi sa vivere". Over het algemeen is dit begrip in ieder geval niet in één woord te vatten in het Italiaans.

Filippo Rosati
Native speaker of: Italian
PRO pts in pair: 796

1 day 12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
amante della bella vita


Explanation:
come variante di "chi sa vivere"

steff

xxxSteff
Native speaker of: Native in ItalianItalian
PRO pts in pair: 20