splijtwapening

Portuguese translation: armadura de fretagem

Dutch term or phrase:splijtwapening
Portuguese translation:armadura de fretagem
Entered by: Nathalie Scabers

11:46 Mar 18, 2018
Dutch to Portuguese translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / especificação dormentes
Dutch term or phrase: splijtwapening
Splijtwapening
(Splitting reinforcement)
Wapening, bestemd voor het opvangen van splijtkrachten in beton

NADERE OMSCHRIJVING
Met splijtwapening kan de scheurwijdte worden beheerst (foto: bbrv.wikidot.com
Met splijtwapening kan de scheurwijdte worden beheerst (foto: bbrv.wikidot.com
In betonconstructies treden ter plaatse van de verankeringen grote geconcentreerde krachten op. Hierbij ontstaan ook splijtspanningen. Deze kunnen zo groot worden dat de treksterkte van het beton wordt overschreden en scheurvorming optreedt. Met behulp van splijtwapening kan de scheurwijdte worden beheerst. Splijtwapening kan worden aangebracht in de vorm van haarspelden, beugels of spiraalwapening.

Nathalie Scabers
Portugal
armadura de fretagem
Explanation:
Met vriendelijke groeten
Selected response from:

Roy vd Heijden
Belgium
Grading comment
Bedankt!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3armadura de fretagem
Roy vd Heijden
3junta de dilatação como recurso contra a abertura de fendas
ahartje
Summary of reference entries provided
armadura de fretagem
Roy vd Heijden

  

Answers


20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
junta de dilatação como recurso contra a abertura de fendas


Explanation:
O que é Junta de dilatação? | Enciclopédia E-Civil
www.ecivilnet.com › Dicionário da Construção Civil
O que é Junta de dilatação. Recurso que impede rachaduras ou fendas. São réguas muito finas de madeira, metal ou plástico que...

ahartje
Portugal
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 48

10 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
armadura de fretagem


Explanation:
Met vriendelijke groeten

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
Bedankt!
Notes to answerer
Asker: Bedankt!





Reference comments


10 hrs
Reference: armadura de fretagem

Reference information:
Proz.com: https://www.proz.com/kudoz/portuguese_to_english/constructio...

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Note to reference poster
Asker: Tx!

Asker: Roy, zou je dit niet willen voorsellen als antwoord zoals ik het kan kiezen, want ik heb het gebruikt. Bedankt! Nathalie