KudoZ home » Dutch to Russian » Botany

Zere-ogenbloem

Russian translation: Вроде как ромашка обыкновенная


12:05 Mar 4, 2004
Dutch to Russian translations [PRO]
Botany / Herbs, plants and flowers
Dutch term or phrase: Zere-ogenbloem
Context: beschrijving bloemsoorten (hier in het bijzonder de kamillesoorten)

Dank u!
Nathalya
Belgium
Russian translation:Вроде как ромашка обыкновенная
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2004-03-04 12:13:40 GMT)
--------------------------------------------------

Echte Kamille

Zere-Ogenbloem, Kleine Kamille, Veldkamille
Matricaria chamonilla of recutita, Chamomilla vulgaris (Lat.)
German Chamomile (Eng.)
Camomilla Allemande, Camomille sauvage (Frans)
Echte Kamille (Duits)
Compositae of asteraceae - samengesteldbloemige

Echte Kamille groeit overal in de gematigde zones van Europa, Noord-Afrika en West-Aziл in het wild langs weg-en akkerkanten, op korenvelden, zonnige heuvels en puinplaatsen. Hij wordt op grote schaal geteeld in Oost-Europa en Zuid-Amerika.
http://www.tuinkrant.com/tkarchief/tk/81/inheems81_2.htm

Виноват, исправлюсь:
ромашка аптечная.


... 14. CHAMOMILLA VULGARIS (MATRICARIA) - РОМАШКА АПТЕЧНАЯ
15. CHRYSANTHEMUM LEUCANTHEMUM - БЫЧИЙ ГЛАЗ 16. ...
www.polykhrest.od.ua/mmedica.php?p=5
Selected response from:

Yuri Smirnov
Grading comment
Spasibo bol'shoe :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Вроде как ромашка обыкновенная
Yuri Smirnov
3Пиретрум
George Vardanyan
3моргун
Svetlana Touloub


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Вроде как ромашка обыкновенная


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2004-03-04 12:13:40 GMT)
--------------------------------------------------

Echte Kamille

Zere-Ogenbloem, Kleine Kamille, Veldkamille
Matricaria chamonilla of recutita, Chamomilla vulgaris (Lat.)
German Chamomile (Eng.)
Camomilla Allemande, Camomille sauvage (Frans)
Echte Kamille (Duits)
Compositae of asteraceae - samengesteldbloemige

Echte Kamille groeit overal in de gematigde zones van Europa, Noord-Afrika en West-Aziл in het wild langs weg-en akkerkanten, op korenvelden, zonnige heuvels en puinplaatsen. Hij wordt op grote schaal geteeld in Oost-Europa en Zuid-Amerika.
http://www.tuinkrant.com/tkarchief/tk/81/inheems81_2.htm

Виноват, исправлюсь:
ромашка аптечная.


... 14. CHAMOMILLA VULGARIS (MATRICARIA) - РОМАШКА АПТЕЧНАЯ
15. CHRYSANTHEMUM LEUCANTHEMUM - БЫЧИЙ ГЛАЗ 16. ...
www.polykhrest.od.ua/mmedica.php?p=5

Yuri Smirnov
Native speaker of: Native in BelarusianBelarusian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 11
Grading comment
Spasibo bol'shoe :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natuschka: ÐÎÌÀØÊÀ ÀÏÒÅ×ÍÀß
2 hrs
  -> Äà, êîíå÷íî. Ñ "îáûêíîâåííîé" ÿ ïîñïåøèë. Dank u wel, mevrouw.

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
моргун


Explanation:
не уверена, но....

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-04 19:06:26 (GMT)
--------------------------------------------------

вот здесь очень хорошо про ромашку написано:
http://bio.1september.ru/article.php?ID=200102005

http://www.flowers.ru/misc/genealogy/36.shtml

Ромашек существует великое множество: ромашка римская, немецкая, далматская, кавказская, персидская, даже \"золотая\" из американских прерий - всего насчитывается их 350 видов, треть из которых обитает в России.


ну и напоследок:
РОМАШКА ж. ромен м. растенье Anthemis nobilis, римская ромашка,
пуповка;
- Matricarta chamom., аптечная, лекарская ромашка, сосонька, моргун.
Голубая ромашка, Aster asmellus, воловьи очи, выпадочная, едкая трава.
Персидская ромашка, Pyrethrum roseum, красная ромашка, блохомор. Полевая
или дикая ромашка, Leucanthemum, см. белик. Собачья ромашка, Maruta
cotula, собачий ромен, пустодом.
- Ромен, Matricaria inodora, проход, пугвина.
http://www.booksite.ru/fulltext/dal/dall/01/1500.htm




    Reference: http://www.nutrifarm.ru/herbs_30.htm
Svetlana Touloub
Native speaker of: Russian
PRO pts in category: 4

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Пиретрум


Explanation:
Пиретрум

Echte Kamille

Andere namen: Moederkruid, Zere-ogenbloem, Kleine Kamille, Duitse Kamille, Veldkamille, Epelijn.



    Reference: http://www.natuurlijkerwijs.com/kamille.htm
George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian