KudoZ home » Dutch to Spanish » Finance (general)

procuratieschema

Spanish translation: esquema de poderes


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:procuratieschema
Spanish translation:esquema de poderes
Entered by: Teresa Bulnes

17:26 Dec 14, 2005
Dutch to Spanish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Dutch term or phrase: procuratieschema
En un contrato bancario aparece esto como título, y luego vienen los datos personales del cliente, con los límites de crédito, etc.
Teresa Bulnes
Spain
esquema de poderes
Explanation:
"In dit schema staan precies alle routines vastgelegd die de coderings- en accorderingsroute van iedere factuur bepalen.M.a.w. de vastgelegde routines bepalen welke medewerkers, welke facturen moeten coderen cq. accorderen."
Selected response from:

rafw
Grading comment
Muchísimas gracias
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3esquema de poder
Mara Brans
3esquema de poderes
rafw


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
esquema de poderes


Explanation:
"In dit schema staan precies alle routines vastgelegd die de coderings- en accorderingsroute van iedere factuur bepalen.M.a.w. de vastgelegde routines bepalen welke medewerkers, welke facturen moeten coderen cq. accorderen."


    Reference: http://www.ddinformatica.nl/downloads/download.php?fid=75
rafw
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Muchísimas gracias

57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
esquema de poder


Explanation:
Teresa, dit is wat Van Dale over "procuratie" zegt:
procuratie
pro·cu·ra·tie
/prokyra(t)si/
de (v.)
(1356) <Fr. procuration
eerste editie 1864
1 volmacht om namens een ander op te treden
1 a (in ’t bijzonder) volmacht om namens de eigenaar of het hoofd van een firma met de firmanaam te tekenen, en vand. om namens de firma transacties te verrichten
1a procuratie hebben
1a per procuratie handelen
2 bewijsstuk van een volmacht als onder 1

Volgens mij simpelweg een "esquema de poder".
Groet,
Mara

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 8 mins (2005-12-14 18:34:51 GMT)
--------------------------------------------------

Natuurlijk, "esquema de poderes" (meervoud)

Mara Brans
Spain
Works in field
Native speaker of: Dutch
Grading comment
Lamentablemente tenía que elegir una sóla respuesta para darle los puntos, pero muchas gracias
The asker has declined this answer
Comment: Lamentablemente tenía que elegir una sóla respuesta para darle los puntos, pero muchas gracias