carbon fiber shell

Bulgarian translation: карбонов кокпит

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:carbon fiber shell
Bulgarian translation:карбонов кокпит
Entered by: Anelia Dobreva

23:57 Oct 20, 2004
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: carbon fiber shell
Става дума за "Макларън Ф1" и поясняват, че:

THE CHASSIS WAS BUILT USING A CARBON FIBRE SHELL.

Честно казано, не го разбирам. Някой може ли да ми го обясни.
Anelia Dobreva
карбонов кокпит
Explanation:
Най-вероятно. Доколкото си спомням, кокпитът във Ф1 не е носещ елемент от конструкцията, а служи само за предпазване на пилота при удар. Но може и да бъркам, може да е силов елемент в каросерията. Това лесно може да се провери, но в момента не мога да търся.
Навлязлото напоследък "карбонов" не ми харесва, защото нито е вярно, нито е на български. Ако имаш място, по-точно би било "от въглеродни влакна". Всъщност става дума за композитен материал, в който въглеродните влакна са едната основна съставна част, другата е някаква смола, но честно казано, не знам точно каква.
Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4карбонов кокпит
Boyan Brezinsky
3Варианти
Empty Whiskey Glass


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
карбонов кокпит


Explanation:
Най-вероятно. Доколкото си спомням, кокпитът във Ф1 не е носещ елемент от конструкцията, а служи само за предпазване на пилота при удар. Но може и да бъркам, може да е силов елемент в каросерията. Това лесно може да се провери, но в момента не мога да търся.
Навлязлото напоследък "карбонов" не ми харесва, защото нито е вярно, нито е на български. Ако имаш място, по-точно би било "от въглеродни влакна". Всъщност става дума за композитен материал, в който въглеродните влакна са едната основна съставна част, другата е някаква смола, но честно казано, не знам точно каква.


Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 64

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Варианти


Explanation:
шаси тип монокок, изработено изцяло от въглеродни нишки.
Намерих го тук:
http://news.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=435417

Тук обаче се споменава "мида":
Седалките са добре тапицирани, така че да осигурят необходимото високо ниво на комфорта, обаче имат 5-точкови предпазни колани и всяка от тях е монтирана в специална предпазна "мида" от термопласти, армирани с въглеродни нишки - отново директно заимстване от автомобила от състезателната писта.

http://www.automarket.bg/articles/08112001.htm

Empty Whiskey Glass
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search