redeeming social value

Bulgarian translation: представлява об&

13:14 Apr 26, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Social Sciences - Business/Commerce (general)
English term or phrase: redeeming social value
redeeming social value
ana
Bulgarian translation:представлява об&
Explanation:
Един възможен вариант за превод.

Буквално - "оправдаваща обществена ценност"

Цитирам руски речник:

«redeeming social value» // «оправдывающая социальная ценность» \\ Судебная формулировка относительно произведения литературы или искусства (например, фильма), содержащего сцены, которые можно было бы рассматривать как непристойности или порнографию, если бы они не были органичной частью произведения, имеющего социальную значимость. См тж *obscenity

http://www.americana.ru/r_index.htm

С други думи това означава, че филмът е произведение на изкуството, а не просто порнография.

Ще потърся още малко да видя дали няма да намеря някакъв утвърден български превод на тази формулировка, но се съмнявам да има такъв, тъй като това са все пак американски реалии.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2005-04-26 13:35:22 GMT)
--------------------------------------------------

Отговорът ми беше \"представлява обществена ценност\"
Selected response from:

Antonina Zaitseva
Ireland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3представлява об&
Antonina Zaitseva
2извличайки обществена полза
invguy


Discussion entries: 1





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
представлява об&


Explanation:
Един възможен вариант за превод.

Буквално - "оправдаваща обществена ценност"

Цитирам руски речник:

«redeeming social value» // «оправдывающая социальная ценность» \\ Судебная формулировка относительно произведения литературы или искусства (например, фильма), содержащего сцены, которые можно было бы рассматривать как непристойности или порнографию, если бы они не были органичной частью произведения, имеющего социальную значимость. См тж *obscenity

http://www.americana.ru/r_index.htm

С други думи това означава, че филмът е произведение на изкуството, а не просто порнография.

Ще потърся още малко да видя дали няма да намеря някакъв утвърден български превод на тази формулировка, но се съмнявам да има такъв, тъй като това са все пак американски реалии.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2005-04-26 13:35:22 GMT)
--------------------------------------------------

Отговорът ми беше \"представлява обществена ценност\"

Antonina Zaitseva
Ireland
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 8

4 days   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
извличайки обществена полза


Explanation:
В случай, че redeeming е използвано като причастие, е възможен и такъв превод. Но без контекст това си е гадаене...

invguy
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search