leverage

Bulgarian translation: ливъридж

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:leverage
Bulgarian translation:ливъридж

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
20:57 Nov 23, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Additional field(s): Finance (general), Management
English term or phrase: leverage
Definition from BusinessDictionary.com:
Ability to influence a system, or an environment, in a way that multiplies the outcome of one's efforts without a corresponding increase in the consumption of resources. In other words, leverage is an advantageous-condition of having a relatively small amount of cost yield a relatively high level of returns. Thus, "doing a lot with a little.” See also financial leverage and operating leverage.

Example sentence(s):
  • Most companies use debt to finance operations. By doing so, a company increases its leverage because it can invest in business operations without increasing its equity. investopedia.com
  • So, the first step in getting leverage to work for you is to get the highest possible return from your commercial activities. jimconnolly.com
  • Leverage can be experienced through aligning yourself with other businesses that compliment you, your values, your beliefs, and your products or services risingwomen.com
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

ливъридж
Definition:
Ливъридж - (Лостов ефект, от англ.) Възможност за инвеститорите да използват заемен капитал като допълнително финансиране към вече инвестирани средства. Идеята е да заемете пари при ниска лихва. Презумцията е, че ще имате по-голяма възращаемост спрямо лихвата, на която Ви се отпускат тези пари. Сумата се отпуска само за инвестиция в дадения фонд и обикновено е до 50% от вече инвестираната от Вас сума. Допълнителното финансиране е удобно, когато нямате цялата сума в наличност и имате възможност да изплащате заема за инвестиция месечно.
Selected response from:

Kalinka Hristova
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +4ливъридж
Kalinka Hristova
51. норма на привлечен капитал 2. левъридж, задлъжнялост 3. влияние, въздействие
bettyblue


Discussion entries: 1





  

Translations offered


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
ливъридж


Definition from Finance5.bg финансов порта:
Ливъридж - (Лостов ефект, от англ.) Възможност за инвеститорите да използват заемен капитал като допълнително финансиране към вече инвестирани средства. Идеята е да заемете пари при ниска лихва. Презумцията е, че ще имате по-голяма възращаемост спрямо лихвата, на която Ви се отпускат тези пари. Сумата се отпуска само за инвестиция в дадения фонд и обикновено е до 50% от вече инвестираната от Вас сума. Допълнителното финансиране е удобно, когато нямате цялата сума в наличност и имате възможност да изплащате заема за инвестиция месечно.

Example sentence(s):
  • Ливъридж в сферата на инвестиционните услуги представлява използване на различни методи за набиране на заемен капитал (маржин търговия) с цел увеличаване на нормата на възвръщаемост. Ливъридж е начин за инвестиране, при който се открива позиция, позволяваща търгуването на суми, многократно надвишаващи собствените средства (депозираните парични средства) на инвеститора. Ливъридж инструменти за инвестиране могат да бъдат опциите, фючърсите, маржин търговията и други деривативни финансови инструменти. Използването на ливъридж е свързано с поемане на допълнителен риск, тъй като при този тип инвестиции се увеличава не само печалбата, но и евентуалната загуба. - Първа инвестиционна б  
  • Проектът за директива предвижда минимално равнище на обслужване и предоставяне на информация на инвеститорите и изисква от лицата, които управляват АИФ, да предоставят на своите инвеститори ясно описание на инвестиционната политика, включително описание на вида активи и използването на ливъридж; политиката на обратно изкупуване както при обичайни, така и при извънредни обстоятелства; оценяването, попечителството, административните процедури и процедурите за управление на риска; както и на свързаните с инвестициите такси, налози и разходи. Предложената директива предоставя права на Европейската комисия да определи ограниченията за използване на ливъридж посредством процедурите по комитология, когато това се изисква. С предложената директива националните органи получават допълнителни правомощия при спешни ситуации да ограничават използването на ливъридж по отношение на отделни управляващи лица и фондове при извънредни обстоятелства. Освен това проекто-директивата предвижда от управляващи АИФ лица, които системно използват ливъридж над определен праг, да се изисква да оповестяват пред компетентните органи на държавата-членка по произход на управляващото АИФ лице общото равнище на ливъридж във всичките му форми, както и основните източници на ливъридж. В предложението се предвижда предоставянето на информация на другите акционери и на представителите на наетите лица на съставляващото портфейла дружество, в което управляващите АИФ лица са придобили контролен дял. (...) - КОМИСИЯ ПО БЮДЖЕТ И ФИ  
  • Около 8,75% лихва при ливъридж на инвестицията в акции на балансирания фонд ИД Капман Капитал АД и до 11,75% лихва при инвестиции в дялове на рисковия фонд ДФ Капман Макс предлага “Дженерал Лизинг” АД, съобщи Десислава Калискова, директор за връзка с инвеститорите на двата взаимни фонда. - Инвестор.бг  
Kalinka Hristova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  emily
29 mins
  -> Благодаря :)

Yes  StanleyTanaka
2 hrs
  -> Благодаря :)

Yes  Andrei Vrabtchev: левъридж
10 hrs
  -> Благодаря :)

Yes  Ivanka Dimitrova
1 day 13 hrs
  -> Благодаря, Ваня :)

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
1. норма на привлечен капитал 2. левъридж, задлъжнялост 3. влияние, въздействие


Definition from own experience or research:
;)

Example sentence(s):
  • Companies that are highly leveraged may be at risk of bankruptcy if they are unable to make payments on their debt; they may also be unable to find new lenders in the future. - web  
  • Financial Leverage (FINLEV) is the degree to which a business is utilizing borrowed money rather than equity to fund its operations. It reflects the amount of debt used in the capital structure of the firm. Debt is used to magnify the rate of return on shareholders' equity. - web  

Explanation:
http://www.howjsay.com/index.php?word=leverage

PRONUNCIATION
bettyblue
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search