emission rate

Bulgarian translation: размер на плащане

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:emission rate
Bulgarian translation:размер на плащане
Entered by: petya yakova

07:20 Apr 12, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Loans
English term or phrase: emission rate
from a Standard Loan Agreement
Emission Rate: 96.25% at value date of credit
hhristina
размера на плащането
Explanation:
размер на плащането:96.25% на датата на валутиране

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 23 mins (2005-04-12 08:44:20 GMT)
--------------------------------------------------

дали става въпрос за сума равна на 95.25% от сумата на заема,платима на валутиращата дата?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 31 mins (2005-04-12 08:52:10 GMT)
--------------------------------------------------

дали става въпрос за сума равна на 95.25% от сумата на заема,платима на валутиращата дата?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 36 mins (2005-04-12 08:57:32 GMT)
--------------------------------------------------

или може би е дисконтиран заем?

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 5 hrs 1 min (2005-04-14 12:22:43 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

thank you!
Selected response from:

petya yakova
Bulgaria
Grading comment
no clues! All they say is that "the final emission rate shall also be defined in this Letter of Commitment ... now it can be narrowed down to 96% +/- 0.5% or a fraction thereof. In this emission rate all bank costs involved are covered." ???
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Процент на отпускането: 96.25% към вальора на кредита
Stefan Balchev
5емисионна стойност
IskraA
3размера на плащането
petya yakova
3предположение
Milena Sahakian


Discussion entries: 3





  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
предположение


Explanation:
ако заема не е облигационен и не става въпрос за емисия и тъй като:
Emission - A discharge of any type.
Мисля че става въпрос за размер на изплащане/ликвидиране на дълга
96.5% на датата на валутиране
(на валутните пазари и на пазарите за евровалути това е датата на доставка на средства за урегулиране на сделката)

Има и други варианти но ще е добре, ако подадеш още малко информация



--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2005-04-12 08:18:51 GMT)
--------------------------------------------------

Схемата при заемите е различна, а тук процента е много голям, което ме кара да се съмнявам. Какъв е този заем????

Надявам се, и другите колеги да помислят върху тази база.

Milena Sahakian
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Процент на отпускането: 96.25% към вальора на кредита


Explanation:
:)

Stefan Balchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petya yakova
1 hr
  -> Thank you :)

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
емисионна стойност


Explanation:
Емисионна стойност – това е цената, по която се осъществява емисията и първоначалния пласмент на облигацията - може да е равна на номинала, но може и да не е. При сконтовите облигации емисионнната цена е по-ниска от номинала, на който се изкупува облигацията на падежа (т.е. печалбата се образува от това). Мисля, че тук става въпрос точно за това, независимо че може и да не е облигационен заем.

Търг.закон:
Изисквания и ред за издаване на облигации
Чл. 205. (Изм., ДВ, бр. 61 от 2002 г.)
(1) Издаването на облигации чрез подписка и други форми на публично предлагане се извършва при условия и по ред, установени със закон.
(2) При издаването на облигации извън случаите по ал. 1 дружеството изготвя предложение за записване на облигации, съдържащо най-малко:
1. решението по чл. 204, ал. 3;
2. (отм., ДВ, бр. 58 от 2003 г.) ;
3. общата номинална и емисионна стойност на облигационния заем;
4. брой, вид, номинална и емисионна стойност на предлаганите облигации, както и предвиждани ограничения за прехвърлянето им;
5. при лихвоносни облигации - срока до падежа на облигациите, схемата за погасяване на облигационния заем, включително гратисния период, ако такъв е предвиден, лихвените плащания, начина на изчисляването им и периодичността на плащанията;
6. при облигации с друга форма на доход - начина на образуване на дохода и падежите на плащанията;
7. вида и размера на предоставеното обезпечение, ако има такова;
8. начин и срок на плащане на лихвата и главницата;
9. начална и крайна дата, както и място и ред за записване на облигациите;
10. условия за записване на облигациите;
11. минимален и максимален размер на набраните парични вноски, при които заемът ще се счита за сключен.
(3) Облигациите се издават само след пълното заплащане на емисионната им стойност.
(4) В решението по чл. 204, ал. 3 за издаване на непублична емисия облигации може да се предвиди да бъдат прилагани съответно разпоредбите на закона относно довереника на облигационерите и обезпечаването на публична емисия облигации.


    Reference: http://www.google.com/search?hl=bg&q=%22%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D...
IskraA
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
размера на плащането


Explanation:
размер на плащането:96.25% на датата на валутиране

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 23 mins (2005-04-12 08:44:20 GMT)
--------------------------------------------------

дали става въпрос за сума равна на 95.25% от сумата на заема,платима на валутиращата дата?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 31 mins (2005-04-12 08:52:10 GMT)
--------------------------------------------------

дали става въпрос за сума равна на 95.25% от сумата на заема,платима на валутиращата дата?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 36 mins (2005-04-12 08:57:32 GMT)
--------------------------------------------------

или може би е дисконтиран заем?

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 5 hrs 1 min (2005-04-14 12:22:43 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

thank you!

petya yakova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
no clues! All they say is that "the final emission rate shall also be defined in this Letter of Commitment ... now it can be narrowed down to 96% +/- 0.5% or a fraction thereof. In this emission rate all bank costs involved are covered." ???




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search