Probate and Family Court

Bulgarian translation: Съд [разглеждащ дела] по семейно и наследствено право

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Probate and Family Court
Bulgarian translation:Съд [разглеждащ дела] по семейно и наследствено право
Entered by: Pavel Tsvetkov

15:32 May 1, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Certificates, Diplomas, Licenses, CVs / Certificate of Divorce
English term or phrase: Probate and Family Court
Commonwealth of (state), The Trial Court, Probate and Family Court - очевидно става съпрос за съд, който разглежда бракоразводни дела. Има ли точно съответствие в българската съдебна система?
Krasimira Kalcheva
United States
Съд [разглеждащ дела] по семейно и наследствено право
Explanation:
X3:

суд по делам о наследстве probate court суд по делам о наследстве Суд, рассматривающий спорные дела о разделе наследства и подлинности завещания, а также дела об опеке над несовершеннолетними детьми. Главная цель суда не столько наказание правонарушителей, сколько защита имущественных прав и интересов граждан. Существует примерно в половине штатов, в некоторых штатах называется "суррогатный суд" [surrogate court]

В България съдилищата са по регионален признак, така че няма пряко съответствие.
Selected response from:

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1брачна колегия
natasha stoyanova
4Районен съд
Zhaneta Mladenova
4Съд [разглеждащ дела] по семейно и наследствено право
Pavel Tsvetkov


Discussion entries: 2





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
probate and family court
Съд [разглеждащ дела] по семейно и наследствено право


Explanation:
X3:

суд по делам о наследстве probate court суд по делам о наследстве Суд, рассматривающий спорные дела о разделе наследства и подлинности завещания, а также дела об опеке над несовершеннолетними детьми. Главная цель суда не столько наказание правонарушителей, сколько защита имущественных прав и интересов граждан. Существует примерно в половине штатов, в некоторых штатах называется "суррогатный суд" [surrogate court]

В България съдилищата са по регионален признак, така че няма пряко съответствие.

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 15
Notes to answerer
Asker: Благодаря.


10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
probate and family court
брачна колегия


Explanation:
http://www.google.bg/search?hl=bg&client=firefox-a&channel=s...

за разводите
макар, че тук става дума и за пробация (наказание) и се получава една смесица като "наказателно-брачна колегия", която у нас (засега) не съществува като обединение, но това не променя значението в документа

natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lilia Ignatova (X): да, това е съответствието
4 hrs
  -> thanks

disagree  Daniela Koleva: Probate не = (!) на Probation :) и не става въпрос за наказания, нито пък probation означава "наказание"....
8 hrs
  -> Well, late nights/early mornings are not my best time for reading. You are right, OK? I only answer the question posted.

agree  stefanov_a
3 days 15 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
probate and family court
Районен съд


Explanation:
trial court - суд первой инстанции - първоинстанционен съд
Probate Court - суд по делам о завещаниях и наследствах - съда по дела за завещания и наследства.
Family Court - семейный суд - съда по семейни дела
Районен съд (РС) е основен първоинстанционен съд.
Разглежда граждански, наказателни, както и административно-наказателни дела. Тук се включват семейни и трудови дела, дела за издръжка и осиновяване, искове по търговски и граждански дела с цена на иска под 10 000 лв. и делби на недвижимо имущество.





    Reference: http://www.srs.justice.bg/14/page.html
Zhaneta Mladenova
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search