agitated liquid

Bulgarian translation: разбърквана течност

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:agitated liquid
Bulgarian translation:разбърквана течност
Entered by: Ivan Klyunchev

14:42 Oct 3, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: agitated liquid
The required temperature tolerance is usually obtainable by immersingthe test piece for at least 2 minutes in an agitated liquid bath having the specified test temperature, and have the test piece broken within 5 seconds after withdrawal from the bath.
btoteva
Bulgaria
разбърквана течност
Explanation:
:-)

--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2008-10-03 14:44:36 GMT)
--------------------------------------------------

Може обаче agitated да е към bath.
Selected response from:

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2разбърквана течност
Ivan Klyunchev
5 +1в течност при непрекъснато разбъркване
simmona
4 -1водна баня, при постоянно разбъркване на течността / течната среда
Desislava Georgieva


Discussion entries: 1





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
разбърквана течност


Explanation:
:-)

--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2008-10-03 14:44:36 GMT)
--------------------------------------------------

Може обаче agitated да е към bath.

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 78

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  tinfire: струва ми се, че е трябвало да се пита за израза "agitated liquid bath" - баня с разбърквана течност
41 mins
  -> Благодаря. Да, по-добре е целият израз да е въпрос.

agree  atche84: потапяне в разбърквана/раздвижена/движеща се течност - движението на течността е за повишаване на топлообмена, дали се бърка, върти или протича не е съществено
3 days 14 hrs
  -> Благодаря.

neutral  simmona: Atche84, течността в случая се разбърква защото ако е в баня/вана тя не тече. И не мисля че става въпрос за топлообмен тук :)
6 days

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
в течност при непрекъснато разбъркване


Explanation:
Според мен това е смисъла на изречението. '... най-малко за 2 минути се потапя в течност при непрекъснато разбъркване..." . Не мисля, че става въпрос за класическата водна баня например... :)

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-10-03 20:08:25 GMT)
--------------------------------------------------

*смисълЪТ :)

simmona
Bulgaria
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miglena Parashkevova: Да, и според мен се потапя във вана с течност за 2 мин. при непрекъснато разбъркване
2 days 17 hrs

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
водна баня, при постоянно разбъркване на течността / течната среда


Explanation:
...поне 2 минути на водна баня, при постоянно разбъркване на течността / течната среда (хубаво е да се посочи точно ако се знае каква е субстанцията).

Desislava Georgieva
United Kingdom
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  simmona: Тук не се споменава водна баня, а тя може и да е маслена например или някаква друга баня.
1 day 10 hrs
  -> Може, за това поставих условието да се уточни каква е субстанцията.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search