die-cut foam

Bulgarian translation: фигурно-обрязан ПУР; фасониран ~; ПУР на форми

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:die-cut foam
Bulgarian translation:фигурно-обрязан ПУР; фасониран ~; ПУР на форми
Entered by: Stoyan Stoyanov

16:51 Oct 17, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: die-cut foam
Die-cut foams in high-pressure areas reduce sore spots and provide a more restful sleep.

Става въпрос за матраци. Мисля си за "щанцован дунапрен", но дали е така.. .Кой ще ми каже?
Stoyan Stoyanov
Bulgaria
фигурно-обрязан ПУР; фасониран ~; ПУР на форми
Explanation:
1. Дали е ПУР, пенопласт или дунапрен - да се вземе от спецификацията ;-)! 2. Дунапрен (или к´вото и да е това) - не се щанцова! Той се реже, обрязва, нарязва, фасонира и тп на фигурки (елементи), които се използуват за пълнеж на спалния чувал. и 3... "оказа се, че това не са матраци, а по-скоро дюшеци, тъй като се използват за туристически цели" - ами това си е ШАЛТЕ, с пълнеж от ПУР, дунапрен или друг вид пенопласт...
Selected response from:

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4фигурно-обрязан ПУР; фасониран ~; ПУР на форми
Christo Metschkaroff
4щанцован пенопласт
lk_kovachev
Summary of reference entries provided
щанцован дунапрен
lk_kovachev

Discussion entries: 6





  

Answers


15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
щанцован пенопласт


Explanation:
Това е по-подходящо от дунапрен, защото не е свързано с даден вид пластмаса (дунапренът е пенополиуретан). Като обяснение за този материал - вж. руската статия в Уикипедия (реф. 2).


    Reference: http://www.mebeli.info/go.idecs?i=14486
    Reference: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%BF%...
lk_kovachev
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
фигурно-обрязан ПУР; фасониран ~; ПУР на форми


Explanation:
1. Дали е ПУР, пенопласт или дунапрен - да се вземе от спецификацията ;-)! 2. Дунапрен (или к´вото и да е това) - не се щанцова! Той се реже, обрязва, нарязва, фасонира и тп на фигурки (елементи), които се използуват за пълнеж на спалния чувал. и 3... "оказа се, че това не са матраци, а по-скоро дюшеци, тъй като се използват за туристически цели" - ами това си е ШАЛТЕ, с пълнеж от ПУР, дунапрен или друг вид пенопласт...

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8




Reference comments


47 mins
Reference: щанцован дунапрен

Reference information:
Смятам, че предложението Ви е вярно. Разглеждайки редица сайтове, всички снимки (реф. 1) показваха именно това. В основни линии това са приложения в опаковките, каквито всеки от нас почти всекидневно среща. Не ми харесва термина "дунапрен", но срещайки го в речника, явно е получил гражданственост, въпреки малко национално-центричния си характер.


    Reference: http://www.google.bg/images?hl=bg&rlz=1C1AVSW_enBG372BG372&q...
lk_kovachev
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16
Note to reference poster
Asker: оказа се, че това не са матраци, а по-скоро дюшеци, тъй като се използват за туристически цели. Наистина, и на мен дунапрен не ми харесва много, но в края на краищата "изрязана пяна, щанцована пяна"... и това ми се струва неподходящо.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search