dispensed

Bulgarian translation: дисперсирани, диспергиран, приложен, под формата на

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dispensed
Bulgarian translation:дисперсирани, диспергиран, приложен, под формата на
Entered by: Veta Anton

08:47 Dec 10, 2012
English to Bulgarian translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: dispensed
Diffusion devices are composed of a medication dispensed in a polymer.
Veta Anton
дисперсирани
Explanation:
Може би - макар че го срещам най-вече когато става дума за дисперсиране на субстанция в течности.
Selected response from:

Dimitar Dimitrov
Bulgaria
Grading comment
Thanx for the helpful answer!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2под формата на
Ekaterina Kroumova
3 +2приложен
petkovw
4диспергирам
Christo Metschkaroff
3дисперсирани
Dimitar Dimitrov


Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
дисперсирани


Explanation:
Може би - макар че го срещам най-вече когато става дума за дисперсиране на субстанция в течности.

Dimitar Dimitrov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Thanx for the helpful answer!
Notes to answerer
Asker: Благодаря за вниманието, уважаеми колега! :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  zenithmaster: Търсеният превод е на думата "dispeNsed", а не "dispeRsed".
4 hrs

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
приложен


Explanation:
,

petkovw
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря за вниманието, уважаеми колега! :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zenithmaster
0 min

agree  Svetla Ignatova: разпределен
1 day 9 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
под формата на


Explanation:
Цялото изречение не е ли: Diffusion devices are composed of a medication dispensed in a polymer which diffuses from the entire physical tablet?

Конкретно за този случай аз бих заменила "dispensed" с "под формата на": ... съставени от медикамент под формата на полимер.

Ekaterina Kroumova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Благодаря за вниманието, уважаеми колега! :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zenithmaster: Да, с повече контекст така звучи по-добре.
2 hrs
  -> Благодаря!

agree  Peter Skipp
3 days 23 hrs
  -> Благодаря!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
диспергирам


Explanation:
Медицинският термин е "диспергирам" - "разтварям нщ" в друга среда (течна, твърда, газообразна). От там имаме и "дисперсен - разтворен" и т.п., както е отбелязал и г-н Д. Димитров.
Вж. също и: Препратка № 2, стр. 2, предпоследен абзац...


    Reference: http://admedicine-bg.com/%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%B...
    Reference: http://www.zdrave.bg/pdf/2641p.pdf
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  zenithmaster: Търсеният превод е на думата "dispeNsed", а не "dispeRsed".
1 hr
  -> Прав/а сте! Недогледал съм... Заменям го с: "давам" лекарство (предписвам ~, ~ по предписание)... ;-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search