chillax

Bulgarian translation: разпускам

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
00:54 Nov 9, 2019
English to Bulgarian translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama
Additional field(s): General / Conversation / Greetings / Letters, Telecom(munications)
English term or phrase: chillax
Definition from Oxford:
intransitive. To calm down and relax; to take it easy, to chill. Often in imperative: ‘relax’, ‘calm down’.

Example sentence(s):
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

Bulgarian translation:разпускам
Definition:
След няколко думи той се разпусна.
Selected response from:

Vassileva
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +3разпускам
Vassileva
3 +1чилвам
Yavor Dimitrov
5 -1Чилакс
Mihail M Mateev


  

Translations offered


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Чилакс


Definition from рекламен уебсайт:
Ползва се транскрипция от английски за българското название.

Така например известно заведение в Бургас има същото име (посещавал съм го и наистина е добро)

Example sentence(s):
  • Информация за Chillax Клуб Чилакс се намира на ул. Странджа планина 32, в центъра на гр. Бургас. Интериорът съчетава успешно елегантнен дизайн и уютна домашна атмосфера, а за летните месеци има чудесна тераса. Организират се частни партита и тематични вечери, в които клиентите могат да се насладят на хубава музика и освежаващи коктейли. Заведението е подходящо за срещи с приятели и частни партита. - рекламен уебсайт  
Mihail M Mateev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 3

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Vera Kiseva: Няма такава дума в българския език. Но вместо нея може да се използва чуждицата „релаксирам“ или просто „разпускам“, „отпочивам си“ и всички преводи на chill & relax, понеже те са синоними.
6 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
чилвам


Definition from Bulgaria On air:
"Чилвам" е една от новонавлезлите думи в българския език, особено в речника на младите хора, и означава "(от)почивам (си)/отморявам (се)".

Example sentence(s):
  • Чилвам, буквам и фийдбеквам - новите думи в българския - Bulgaria On Air  
  • За сметка на това, се появяват думи като чилвам, скейтвам и други, които бих се изчервила да напиша. - Chronicle.bg  
  • „Човек казва „Ям хелти“, а може да каже „Ям здравословно“. Или в момента е лято, хората чилват, хората си почиват от горещото време, почиват си лятото на морето. Можеш да кажеш „Почивам си на морето“, а не „Чилвам на морето“.“ - TV+  

Explanation:
За съжаление (а може би за наша всеобща радост), в българския все още няма семантичен еквивалент на "chillax", комбинация от "chill (out)" и "relax", но "чилвам" сякаш набира популярност.
Yavor Dimitrov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 32

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  acc_engineering
1 day 7 hrs
  -> Благодаря!

Yes  Yavor Popov
2 days 15 hrs
  -> Благодаря!

No  emily: Нека не насърчаваме въвеждането на нови английски думи, когато си имаме български като "почивам", "отпускам се", "отмарям". Вече си имаме чуждица в този смисъл - "релексирам". А младежите, които ги използват, да научат български първо.
3 days 9 hrs
  -> О, повярвайте ми, Емили, аз ще съм първият, който ще възроптае срещу чуждиците, но сме безсилни пред естественото развитие на езика, пък и в случая става дума за младежки жаргон. Там изобщо нямаме думата. :-)

2 days 15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
разпускам


Definition from rechnik.chitanka.info:
След няколко думи той се разпусна.

Example sentence(s):
  • Актьорите Радина Кърджилова и Деян Донков разпускат на море в Гърция. - 24 часа  
  • Бабъл разпуска със затворени очи докато друга маймуна нежно я разресва в горещия извор. - natgeotv  
Vassileva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  emily
1 day 5 hrs

Yes  Stella Ivanova
2 days 17 hrs

Yes  Ekaterina Georgieva
8 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search