edge-to-edge display

Bulgarian translation: дисплей без рамка

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:edge-to-edge display
Bulgarian translation:дисплей без рамка
Entered by: Teodora Gaydarova

13:50 Oct 15, 2013
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: edge-to-edge display
Some info: https://www.google.co.uk/webhp?rls=ig#psj=1&q=edge-to-edge d...
Here is a video: http://www.youtube.com/watch?v=0vE-qqZHSB0

Не знам дали понятието е превеждано на български. Единственото, което ми хрумва е "обвиващ дисплей" или просто edge-to-edge дисплей. Логиката за първия вариант следва от тези материали http://bit.ly/1eo38Mn

Някакви по-добри идеи?
Teodora Gaydarova
United Kingdom
дисплей без рамка
Explanation:
Това е българският термин. При мен с кавички (иначе е манипулативно) излиза около 45 400 (словом: четиридесет и пет хиляди пъти): https://www.google.com/search?as_q=уикипедия&as_epq=&as_oq=&...

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2013-10-16 00:38:55 GMT)
--------------------------------------------------

"едж ту едж" с кавички (иначе е манипулативно) при мен излиза 2 пъти (словом: два пъти) в Гугъл. Това показва, че може би в този случай ще се наложи български термин или просто ще остава на латиница без превод.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2013-10-16 00:41:25 GMT)
--------------------------------------------------

Забележка: при търсене за съжаление Гугъл не разграничва "едж ту едж" от "едж-ту-едж".
Selected response from:

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4дисплей без рамка
Ivan Klyunchev
4 +2безрамков дисплей
OMNIAGE
3Джи Ес Ем/клетъчен телефон с цял екран
Dimitar Dimitrov
4 -1"edge-to-edge" екран
Tanya Vasileva


Discussion entries: 3





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
"edge-to-edge" екран


Explanation:
Това е дисплей, разположен на целия, или почти целия преден панел на телефона. На български език не съм срещала превод, популярно си е като "edge-to-edge" екран или дисплей.

Tanya Vasileva
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ivan Klyunchev: Според мен това не е превод, дори на псевдоновобългарски. Трябваше да поясните, че се използва без превод.
10 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Джи Ес Ем/клетъчен телефон с цял екран


Explanation:
Предложение за български термин, който да се опитаме да наложим, докато още не е станало късно. Вече никого няма да научим да казва "клетъчен телефон" - нека поне да опитаме да предотвратим появата на термина "едж-ту-едж Джи Ес Ем".

Dimitar Dimitrov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
дисплей без рамка


Explanation:
Това е българският термин. При мен с кавички (иначе е манипулативно) излиза около 45 400 (словом: четиридесет и пет хиляди пъти): https://www.google.com/search?as_q=уикипедия&as_epq=&as_oq=&...

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2013-10-16 00:38:55 GMT)
--------------------------------------------------

"едж ту едж" с кавички (иначе е манипулативно) при мен излиза 2 пъти (словом: два пъти) в Гугъл. Това показва, че може би в този случай ще се наложи български термин или просто ще остава на латиница без превод.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2013-10-16 00:41:25 GMT)
--------------------------------------------------

Забележка: при търсене за съжаление Гугъл не разграничва "едж ту едж" от "едж-ту-едж".

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev
4 hrs
  -> Благодаря!

agree  Petar Tsanev
10 hrs
  -> Благодаря!

agree  Bela Vasileva
11 hrs
  -> Благодаря!

agree  palilula (X)
1 day 4 hrs
  -> Благодаря!

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
безрамков дисплей


Explanation:
Най-често понятието се среща с този превод, за справка могат да се прегледат сайтове, в които се обявяват новини/предлагат се моб. устройства, например http://pcworld.bg/20085_motorola_oborudva_nov_smartfon_s_2gi...


    Reference: http://pcworld.bg/20085_motorola_oborudva_nov_smartfon_s_2gi...
OMNIAGE
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Klyunchev: "безрамков дисплей" с кавички при мен излиза 1 (словом: един) път в Гугъл. Без кавички – 246 (словом: двеста четиридесет и шест) пъти. Не е най-често срещано, но е възможно.
10 mins

agree  Petar Tsanev: Звучи добре, но както е посочил Клюнчев, не е най-често срещаният вариант.
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search