monitor head

Bulgarian translation: екран

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:monitor head
Bulgarian translation:екран
Entered by: Kalinka Hristova

23:11 Feb 28, 2019
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware / monitors
English term or phrase: monitor head
Adjust the monitor to full height position and tilt the monitor head back to full tilt position.
If the monitor is not in full-height and full-tilt position when pivoting, the bottom right corner of the monitor head will come in contact with the base and potentially cause damage to the monitor.

Не разбирам каква е разликата между "monitor" и "monitor head", но мисля, че второто не може да е "екран", тъй като екранът е част от монитора...
Kalinka Hristova
Bulgaria
екран
Explanation:
Според мен е точно екран. За да опишат всичко възможно най-подробно понякога monitor означава просто монитор, понякога се използва за назоваване на цялото, което включва например и основата и стойката. Във втория случай monitor head е така да се каже подвижната част, която може да се наглася, накланя и т.н.
Беше само теория, но се порових и попаднах на няколко ръководства, където правят същото разграничение.

Прилагам линк към едно от тях, като седна на компютъра мога да добавя и още.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https:/...
Selected response from:

Yoana Ivanova
Estonia
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4глава на монитора
Angelina Galanska
3 +1екран
Yoana Ivanova


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
екран


Explanation:
Според мен е точно екран. За да опишат всичко възможно най-подробно понякога monitor означава просто монитор, понякога се използва за назоваване на цялото, което включва например и основата и стойката. Във втория случай monitor head е така да се каже подвижната част, която може да се наглася, накланя и т.н.
Беше само теория, но се порових и попаднах на няколко ръководства, където правят същото разграничение.

Прилагам линк към едно от тях, като седна на компютъра мога да добавя и още.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https:/...

Yoana Ivanova
Estonia
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  invguy: Точно. Monitor е цялото устройство, а monitor head е само главната му функционална част (екранът с кожуха му). Изобщо head или head unit е основен функционален модул на някакво комплексно устройство, напр. amplifier head.
46 mins

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
глава на монитора


Explanation:
Буквално - глава, а поставката е врат. Това е - просто и образно!

Angelina Galanska
United States
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search