field bus (= field serial bus)

Bulgarian translation: полева (серийна) магистрала

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:field bus (= field serial bus)
Bulgarian translation:полева (серийна) магистрала
Entered by: klyunchev

07:43 Apr 11, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: field bus (= field serial bus)
serial bus се превежда като серийна шина, но field bus?
За ориентир (ако това може да помогне): марката е Profibus.
Galadriel+
полева магистрала
Explanation:
От 2 години превеждам каталози на Siemens за Profibus. Когато става въпрос за мрежа (най-често управляваща или информационна), те използват "магистрала". Когато става дума за част от/в хардуер (най-често карта или нещо подобно), се използва "шина".
Selected response from:

klyunchev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5полева магистрала
klyunchev
5полева шина; полева шина за последователно свързване на устройствата
RUJA
4серийна разпределителна касетка
Stefan Balchev


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
серийна разпределителна касетка


Explanation:
Монтаж на нова разпределителна касетка A присъединяване на кабел


Stefan Balchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
полева шина; полева шина за последователно свързване на устройствата


Explanation:
Става въпрос за обвързване на управляваните устройства в мрежа, когато те са разположени на големи разстояния едно от друго - примерно в химическата промишленост, металургичната промишленост и т.н. За превода това е достатъчно, иначе в ИНТЕРНЕТ може да се научи много по въпроса.

RUJA
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
полева магистрала


Explanation:
От 2 години превеждам каталози на Siemens за Profibus. Когато става въпрос за мрежа (най-често управляваща или информационна), те използват "магистрала". Когато става дума за част от/в хардуер (най-често карта или нещо подобно), се използва "шина".

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 22




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search