assignment of claims

Bulgarian translation: прехвърляне на искове

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:assignment of claims
Bulgarian translation:прехвърляне на искове
Entered by: easypeasy

08:56 Apr 10, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: assignment of claims
прехвърляне на искове или претенции? Договор за подизпълнение, контектсът е: In the contracts with its sub-contractors and suppliers the SC shall provide for the assignment of claims to the MC and shall commit said sub-contractors and suppliers...За повече яснота още едно изречение от контекста: it hereby assigns to the MC all warranty, guarantee and damages claims against its sub-contractors...Предварително тенк ю!
easypeasy
Bulgaria
прехвърляне на искове/претенции
Explanation:
т.е.
Изпълнителят ще шрехвърля евентуалните искове/претенции срещу него на (съответните) подизпълнители и доставчици съгласно предвиденото в неговите договори с тях
Selected response from:

natasha stoyanova
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2прехвърляне на вземания
Andrei Vrabtchev
4прехвърляне на рекламации
Ivan Klyunchev
4прехвърляне на искове/претенции
natasha stoyanova


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
прехвърляне на вземания


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2010-04-10 09:02:59 GMT)
--------------------------------------------------

The other forms of collateral (mortgages, assignment of claims, assignment of materials in the possession of the group companies and absolute guarantee on the part of the owner of Biria) were of low economic value.

Другите форми на допълнително обезпечение (ипотеки, прехвърляне на вземания, прехвърляне на материали в собственост на обединение на търговски дружества и абсолютна гаранция от страна на собственика на Biria) са с ниска икономическа стойност.

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=bg&ihmlang=...

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2010-04-10 09:04:40 GMT)
--------------------------------------------------

assignment
1. прехвърляне, предаване (на право, на имущество); ~ for benefit of creditors прехвърляне на имущество на длъжник при ликвидация; ~ in bankruptcy прехвърляне на имот на несъстоятелен длъжник на синдици; ~ of account 1) прехвърляне на сметка, вземане; 2) цесия за събиране на задълженията за удовлетворяване на кредиторите на несъстоятелността; ~ of (a) contract преотстъпване на договор;

http://www.lawsbg.com/a.html

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petkovw
47 mins
  -> thanks!

agree  Dilliana Kouzmanova
1 day 19 hrs
  -> thanks!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
прехвърляне на искове/претенции


Explanation:
т.е.
Изпълнителят ще шрехвърля евентуалните искове/претенции срещу него на (съответните) подизпълнители и доставчици съгласно предвиденото в неговите договори с тях

natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Наташа, ама аз доколкото разбирам претенциите са на подизпълнителя срещу/ по отношение на неговите подизпълнители и доставчици, а не обратното; и той ги превърля към Главния изпълнител. Определено обаче тук не мисля, че става въпрос за вземания още...Не знам, давайте предложения :)

Asker: Извинете ме, ето го цялото изречение: In the event that the Sub Contractor is awarded the contract it hereby assigns to the Main Contractor all warranty, guarantee and damages claims against its sub-contractors ans suppliers arising through the performance of the contract. Трябваше да ви пусна цялото изречение в началото, сори за което ;)

Asker:


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
прехвърляне на рекламации


Explanation:
Друго възможно значение на claim е рекламация. Често се среща при изпълнение на договорни задължение.

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 93




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search