Armored Recovery Vehicles

Bulgarian translation: ремонтно -евакуационни машини

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Armored Recovery Vehicles
Bulgarian translation:ремонтно -евакуационни машини
Entered by: zuvi

15:14 Apr 6, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: Armored Recovery Vehicles
Spares ...for production of Armored Recovery Vehicles....
За каква военна техника става дума ?
Предварително Ви благодаря!
zuvi
ремонтна (аварийна) бронирана машина
Explanation:
Бронирана мащина предназначена за извличане/ремонт/поддръжка на повредена техника от бойното поле, обикновено с малка огнева мощ, за сметка на допълнителните приспособления - кранове, лебедки и др.

The DNG/DCL armoured recovery vehicle on a Leclerc chassis is designed to recover, tow and repair tanks and other armoured vehicles up to class 70.


...ARV might be better described as an armoured maintenance vehicle since recovery is only a small part of what this capable vehicle can do...
http://www.sinodefence.com/army/engineer/type93_recovery.asp



--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2005-04-06 16:09:06 GMT)
--------------------------------------------------

БТР е предназначен за транспортиране на жива сила
а Бронирани машини има различни категории. Военен хеликоптер също е бронирана машина.
Selected response from:

Stefan Balchev
Bulgaria
Grading comment
На www.pehota.start.bg -има
техническа характеристика на ремонтно -евакуационна машина . Още веднъж благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ремонтна (аварийна) бронирана машина
Stefan Balchev
5БТР
Irena Alexieva
4 +1бронирани машини
Hemuss
4бронирано евакуационно превозно средство
klyunchev


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
armored recovery vehicles
бронирани машини


Explanation:
бронирани машини

Hemuss
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emilia Balke: ремонтно-евакуационни бронирани машини
40 mins
  -> Благодаря

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
armored recovery vehicles
БТР


Explanation:
или бронетранспортьор

Irena Alexieva
Cyprus
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
armored recovery vehicles
ремонтна (аварийна) бронирана машина


Explanation:
Бронирана мащина предназначена за извличане/ремонт/поддръжка на повредена техника от бойното поле, обикновено с малка огнева мощ, за сметка на допълнителните приспособления - кранове, лебедки и др.

The DNG/DCL armoured recovery vehicle on a Leclerc chassis is designed to recover, tow and repair tanks and other armoured vehicles up to class 70.


...ARV might be better described as an armoured maintenance vehicle since recovery is only a small part of what this capable vehicle can do...
http://www.sinodefence.com/army/engineer/type93_recovery.asp



--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2005-04-06 16:09:06 GMT)
--------------------------------------------------

БТР е предназначен за транспортиране на жива сила
а Бронирани машини има различни категории. Военен хеликоптер също е бронирана машина.


    Reference: http://www.giat-industries.fr/asp/us/prod_dngdcl.asp
    Reference: http://www.army-technology.com/projects/cv90/cv909.html
Stefan Balchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
На www.pehota.start.bg -има
техническа характеристика на ремонтно -евакуационна машина . Още веднъж благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ludwig Chekhovtsov
44 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
armored recovery vehicles
бронирано евакуационно превозно средство


Explanation:
Според Английско-българския военен речник, КК Труд, 2002 г.: верижно превозно средство, предназначено за спасяване на танкове и на екипажите им или на други бойни машини при военнополеви условия. Според Англо-русский военный словарь, 70 000 термина, 1987 г.: брониранп ремонтно-евакуационно превозно средство.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 26 mins (2005-04-06 18:41:50 GMT)
--------------------------------------------------

Тълкуването на термините на други езици помага за разбиране на смисъла, но не винаги за намиране на българските думи, особено когато се отнася за растения и животни. Така че е добре да се гледат и малкото съществуващи речници по въпроса с всичките им недостатъци.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 28 mins (2005-04-06 18:43:14 GMT)
--------------------------------------------------

Корекция: горе да се чете \"бронирано ремонтно-евакуационно превозно средство\".

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 29 mins (2005-04-06 18:44:01 GMT)
--------------------------------------------------

Имам предвид правописната грешка в думата \"брониранп\",

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 93




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search