parent company

Bulgarian translation: компания- майка

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:parent company
Bulgarian translation:компания- майка
Entered by: denchev

16:58 Apr 19, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / ocenka na IT proekti
English term or phrase: parent company
Its relationships with its parent company and sister companies allow for greater knowledge sharing and transfer.
denchev
компания- майка
Explanation:
ODIT.info - Международeн стандарт за финансово отчитане 1
... 24) Ако дъщерна компания стане предприятие, прилагащо МСФО за първи път, по-късно от своята компания- майка, дъщерната компания трябва ...
www.odit.info/article.php?ArticleID=188

КЗК
... Фактът, че дадена дъщерна компания има своя собствена юридическа идентичност ... да бъде ръководено от компанията-майка /собственик/...
www.cpc.bg/public/index.php?id=49&letter=e - 103k
Selected response from:

Ludwig Chekhovtsov
Grading comment
Благодаря
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3компания- майка
Ludwig Chekhovtsov
5 +1предприятие - майка
Rosica Dimitrova
5холдингова компания
Ivaylo Ivanov
5turgovska centrala (bez filialite
Andrei Vrabtchev


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
turgovska centrala (bez filialite


Explanation:
turgovska centrala (bez filialite) - taka e dadeno v SA Dictionary

spored men moge i oshte: osnovnata/glavnata kompanija (bez filialite)



    SA Dictionary
Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 75

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
компания- майка


Explanation:
ODIT.info - Международeн стандарт за финансово отчитане 1
... 24) Ако дъщерна компания стане предприятие, прилагащо МСФО за първи път, по-късно от своята компания- майка, дъщерната компания трябва ...
www.odit.info/article.php?ArticleID=188

КЗК
... Фактът, че дадена дъщерна компания има своя собствена юридическа идентичност ... да бъде ръководено от компанията-майка /собственик/...
www.cpc.bg/public/index.php?id=49&letter=e - 103k


Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Благодаря

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stefan Balchev
22 mins
  -> Thank you !

agree  bozhana
7 hrs
  -> Благодаря !

agree  Milena Sahakian
16 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
предприятие - майка


Explanation:
Според официалната страница на Комисията за защита на конкуренцията на РБ, терминът е "предприятие - майка". Аз също открих хиляди варианти в различните речници, като посочените по-горе, но смятам, че е най-добре да се използва утвърдения вече превод.


    Reference: http://www.cpc.bg/public/index.php?id=49&letter=p
Rosica Dimitrova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pelagia: Аз съм за SA Dictionary - търговска централа
38 mins

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
холдингова компания


Explanation:
Може и "холдингова компания", "холдингово дружество", ако това дружество няма самостоятелна производствена дейност, а само държи акциите на дъщерните дружества. Ако не е ясно това, тогава се застраховай с термина "компания-майка"

Ivaylo Ivanov
Luxembourg
Native speaker of: Bulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search