hedging bets

Bulgarian translation: застраховане срещу загуби

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hedging bets
Bulgarian translation:застраховане срещу загуби
Entered by: Milena Sahakian

15:46 Apr 10, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / ocenka na IT proekti
English term or phrase: hedging bets
“Almost every variable in a cost-benefit analysis is uncertain. We don’t
know exactly what initial costs will be or how much an improvement in
productivity will yield. Yet typically in the analysis of IT investments, every
cost or benefit is shown as a single, precise number. This implies that the
exact number is known, which is almost never the case.”

For the reasons cited above, many executives liken the process to one of hedging bets.
denchev
хеджиране / застраховане срещу загуби
Explanation:
хеджиране / застраховане срещу загуби на две противоположни позиции.

Намерих го в лекциите си, а и в Финансов английско-български речник от 1991г.
Терминът хеджиране е доста разпространен вече. Обикновенно се отнася за срочните стокови пазари, но и в товя контекст може спокойно да го оставиш "хеджиране на две противоположни позиции."
Selected response from:

Milena Sahakian
Bulgaria
Grading comment
Blagodarja. Izbrah zastrahovane s/u zagubi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2... оприличават процеса с този на "подсигуряване" na залога
Stefan Balchev
4хеджиране / застраховане срещу загуби
Milena Sahakian
4инвестиции с цел ограничаване на загубите от други направени вече инвестиции
Emilia Balke
3подсигуряване
petya yakova


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
... оприличават процеса с този на "подсигуряване" na залога


Explanation:
hedge the bet, е като да заложиш на рулетка едновременно на чврвено и на черно :)

но е възможно е да е: "оприличават процеса с този на съмнителен залог"

Stefan Balchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev: Lingvo 10: hedge - ограждать, страховать себя от возможных потерь; делать двойную ставку This induced most of the sporting men to hedge off their bets. — Это заставило большинство игроков сделать двойные ставки.
3 hrs

agree  Maya.P
4 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
инвестиции с цел ограничаване на загубите от други направени вече инвестиции


Explanation:
Това е доста дълъг превод, но е точен. Прилагателното "hedging" е производно на съществителното"hedge", което означава ограда от жив плет. В областта на финансите терминът означава инвестиции в акции или други ценни книжа, които имат обикновено противоположен бета коифициент на направени вече инвестиции и се правят с цел защита от прекомерно големи загуби, т.е. ако при дадена промяна на борсата стойността на едните инвестиции намалява, стойността на другите се увеличава.

Emilia Balke
United States
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 6

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
хеджиране / застраховане срещу загуби


Explanation:
хеджиране / застраховане срещу загуби на две противоположни позиции.

Намерих го в лекциите си, а и в Финансов английско-български речник от 1991г.
Терминът хеджиране е доста разпространен вече. Обикновенно се отнася за срочните стокови пазари, но и в товя контекст може спокойно да го оставиш "хеджиране на две противоположни позиции."

Milena Sahakian
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Blagodarja. Izbrah zastrahovane s/u zagubi

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
подсигуряване


Explanation:
.....оприличават процеса с рисково подсигуряване

petya yakova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search