day-ahead electricity exchange

Bulgarian translation: Енергийна борса за търговия с електрическа енергия ден напред

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:day-ahead electricity exchange
Bulgarian translation:Енергийна борса за търговия с електрическа енергия ден напред
Entered by: NinaPetrova

14:12 Dec 6, 2012
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Energy / Power Generation / Electricity market
English term or phrase: day-ahead electricity exchange
Bulgaria is pushing ahead with plans for a Day-ahead electricity exchange with testing this month.
NinaPetrova
(Електро)енергийна борса на принципа "ден напред"
Explanation:
Добрев посочи, че бъдещият пазарен модел за търговия с електроенергия ще функционира на база двустранни договори, а също ще има и пазар на принципа "ден напред", пазар в рамките на деня, пазар на балансираща енергия, пазар на допълнителни и спомагателни услуги и форуърден пазар.

http://profit.bg/news/Energijnata-borsa-startira-dogodina/ni...

http://www.tso.bg/uploads/file/eto/bg/pdf/Pravila_za_turgovi...
Selected response from:

Rayna Ilieva
Bulgaria
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(Електро)енергийна борса на принципа "ден напред"
Rayna Ilieva
4обмен на електроенергия ден напред
Maria Dimitrova
Summary of reference entries provided
Day-ahead electricity exchange
Christo Metschkaroff

  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
обмен на електроенергия ден напред


Explanation:
Ето тук има повече инфо за организирания пазар на електроенергия:
http://www.tso.bg/default.aspx/patna-karta-ptee/bg
http://www.dker.bg/files/DOWNLOAD/rule_el_23_.pdf

Maria Dimitrova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(Електро)енергийна борса на принципа "ден напред"


Explanation:
Добрев посочи, че бъдещият пазарен модел за търговия с електроенергия ще функционира на база двустранни договори, а също ще има и пазар на принципа "ден напред", пазар в рамките на деня, пазар на балансираща енергия, пазар на допълнителни и спомагателни услуги и форуърден пазар.

http://profit.bg/news/Energijnata-borsa-startira-dogodina/ni...

http://www.tso.bg/uploads/file/eto/bg/pdf/Pravila_za_turgovi...

Rayna Ilieva
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitar Dimitrov
4 hrs
  -> Благодаря!




Reference comments


38 mins
Reference: Day-ahead electricity exchange

Reference information:
Енергийна борса - за търговия със електрическа енергия.
Във втората препратка - моля вж. ст. 7-9, т.т. 2.2.1., 2.2.2., 2.2.3 и т.н.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Electricity_market
    Reference: http://www.bfiec.org/content_images/2998517bb8e601cea24e02f7...
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search