heavy/residual fuel oil

Bulgarian translation: мазут

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:heavy\residual fuel oil
Bulgarian translation:мазут
Entered by: Anelia Dobreva

18:31 Jan 29, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
English term or phrase: heavy/residual fuel oil
Доколкото разбрах на български е тежък мазут. Въпросът ми е има ли и второ наименование, което да отговаря на английското residual fuel oil
Anelia Dobreva
горивен/пещен мазут, котелно гориво
Explanation:
Според Больой англо-русский политехнический словарь (200 000 термина)residual fuel oil е "топочный/топливный мазут" което според руско-българските речници е горният превод.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-01-29 18:41:53 GMT)
--------------------------------------------------

В Мултилекс residual fuel oil е само \"мазут\".

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-01-29 18:45:05 GMT)
--------------------------------------------------

В русско-английский словарь по нефти и газу (35 000 трмина) residual fuel oil е само \"мазут\".
Selected response from:

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Grading comment
В крайна сметка май се налага заключението, че мазута си е мазут. Моята дилема обаче беше откъде на намеря някакво второ определение, пък макар и не особено употребявано. Този отговор ми даде точно това и именно затова на него давам точките. Но иначе и трите отговора, както и мненията за тях ми помогнаха много и съжалявам, че не мога да разделя точките.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4горивен/пещен мазут, котелно гориво
Ivan Klyunchev
4мазут
atche84
3виж долу:
Ludwig Chekhovtsov


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
горивен/пещен мазут, котелно гориво


Explanation:
Според Больой англо-русский политехнический словарь (200 000 термина)residual fuel oil е "топочный/топливный мазут" което според руско-българските речници е горният превод.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-01-29 18:41:53 GMT)
--------------------------------------------------

В Мултилекс residual fuel oil е само \"мазут\".

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-01-29 18:45:05 GMT)
--------------------------------------------------

В русско-английский словарь по нефти и газу (35 000 трмина) residual fuel oil е само \"мазут\".

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 30
Grading comment
В крайна сметка май се налага заключението, че мазута си е мазут. Моята дилема обаче беше откъде на намеря някакво второ определение, пък макар и не особено употребявано. Този отговор ми даде точно това и именно затова на него давам точките. Но иначе и трите отговора, както и мненията за тях ми помогнаха много и съжалявам, че не мога да разделя точките.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
виж долу:


Explanation:
Мнение:

heavy oil - тежък нефт
fuel oil - мазут
residual oil - мазут
residual fuel oil - мазут
heavy fuel oil - (тежък) мазут
heavy residual fuel oil - (тежък) мазут

Мазут - fuel oil, residual oil, masout, petroleum pitch, boiler oil, black strap, naphtha residue, furnace oil, long residue, oil-fuel, petroleum oil flux, black oil fuel, reduced crude, oil slurry, heavy fuel oil.
www.livejournal.com/users/rydel23/242438.html

ВАВЕЛІТ
... ВАЖКА НАФТА, *тяжелая нефть; **heavy (low-gravity, black)
oil; ***Schwerцl ...
www.vesna.org.ua/txt/biletskv/enc/07.html

Geology ::||:: Геологията
Нефтът се характеризира с висока плътност(0,938гр/куб.см), която го класифицира като тежък нефт. Той е слабосерист, високосмолист и слабопарафинест. Фракционният състав е представен от леки фракции(4%), керосинова(13%), маслена(8%) и мазут(75%). С този си химичен състав тюленовският нефт се доближава до един естествен мазут.
geopraktika.hit.bg/10.html - 12k

Уральский рынок металлов
... Heavy Oil Show - Выставка по тяжелой нефти ...
www.urm.ru/Exibition/2004/September.htm

Газта за бита – без акциз bgfactor.org
... Минимално ще бъде увеличението на тежките горива – нафтата и мазутът. ...
www.bgfactor.org/article_print.php?id=3432

Ludwig Chekhovtsov
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 3

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
мазут


Explanation:
Анели, защо не питаш някой химик или нефтохимик за тези нюанси - или да отвориш някой справочник за нефтопреработката?
fuel oil е въобще гориво от по-леките фракции, вкл газьол. При дестилацията на нефта тежките фракции (residual) стават на мазут и дзифт. На български лек и тежък мазут не се различават, също както не се разделя и пещен мазут от други - защото освен в пещи, другаде мазутът не върви.

atche84
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Boyan Brezinsky: Нямам мнение за превода, но мазутът не е ли популярен също и за корабни двигатели?
5 hrs

neutral  npantikina: Moze bi e vetche kasno...No vizdam tche mnenijata sa dosta raznorodni i tche lipsva podrobna informazija. Viz objasnenia na angl. za raslikata heavy/residual: http://www.granddictionnaire.com/btml/fra/r_motclef/index800...
4 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search