fish migration aids

Bulgarian translation: съоръжения за преминаване на рибите; съоръжения за миграция на рибите

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fish migration aids
Bulgarian translation:съоръжения за преминаване на рибите; съоръжения за миграция на рибите
Entered by: Kalinka Hristova

01:33 Jan 9, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology / Danube river & basin
English term or phrase: fish migration aids
този път диаграма
в екологията aids е повече вещество/агент
мисля си за подпомагащи миграцията средства?
natasha stoyanova
Bulgaria
съоръжения за преминаване на рибите
Explanation:
Един по-кратък вариант.

Непрекъснатост на реките
- наличие на бариери за свободната миграция на рибите
- наличие на съоръжения за преминаване на рибите

[PDF] Microsoft PowerPoint - Baseynov savet_HM - [ Translate this page ]File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
11 Дек 2007 ... наличие на съоръжения за преминаване на рибите. Морфологични състояния вариране на дълбочината и ширината на реките. (езерата) ...
www.bd-ibr.org/details_file_download.php?a_id=350... - Similar

[PDF] СЪДЪРЖАНИЕ - [ Translate this page ]File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
наличие на съоръжения за преминаване на рибите. • Морфологични състояния вариране на дълбочината и ширината на реките (езерата) ...
www.bd-ibr.org/details_file_download.php?a_id=352&PHPSESSID...
Selected response from:

Kalinka Hristova
Bulgaria
Grading comment
Би ли добавила и "миграцията" в глос-а? Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4съоръжения, облекчаващи миграцията на рибите
Yavor Dimitrov
3съоръжения за преминаване на рибите
Kalinka Hristova
3обходни съоръжения
Yavor Popov


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
съоръжения, облекчаващи миграцията на рибите


Explanation:
Вероятно се строят цели съоръжения, които ОБЛЕКЧАВАТ или ПОДПОМАГАТ миграцията/миграционните пътища на рибите.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2010-01-09 14:08:16 GMT)
--------------------------------------------------

СЪОРЪЖЕНИЯ или СИСТЕМИ, облекчаващи/улесняващи миграцията.

Такива системи/съоръжения са т. нар. bypass channels:
"These systems meet the swimming and migratory requirements of commercially interesting species such as salmonids, but not of smaller fish species and/or juvenile stages. In this context, bypass channels designed to resemble natural stream channels - with a comparatively flat gradient and a high morphological, current and substrate diversity - are a viable alternative. The utility of such systems, in compensating for the interrupted river course and in supporting migrations of various rhithral fish species, has been demonstrated in an investigation of a bypass channel on the Mur River in Styria, Austria."

Example sentence(s):
  • Финансиране на проекти за изграждане на ефективни съоръжения, облекчаващи миграционните пътища на рибите.

    Reference: http://www.europe.bg/upload/docs/Prilojenie_1.pdf
Yavor Dimitrov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Благодаря. мноого ми е дълго за графата. няма начин да заменя 4 букви с цяло изречение. сигурно този, на когото му се е паднал разделът, вече го е обяснил.

Asker: спомагане миграцията. така са го превели.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivelina Todorova: yes,"bypass channels at weirs", "lifts" -reference:google:scholarly atricles for fish migration aids
42 mins
  -> Благодаря.

agree  Yordanka Petkova: съгласие, но тези съоржения ми приличат на бариери
1 hr
  -> Да, защото предпазват от свлачища по речния бряг и затлачване. Благодаря. Всъщност не мога да знам какви точно бариери сте виждали. Вероятно вид бентове или други съоръжения, създадени от човека.

agree  Stoyan Stoyanov
11 hrs
  -> Благодаря, Стояне.

agree  Andrei Vrabtchev
1 day 1 hr
  -> Благодаря, Андрей.

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
обходни съоръжения


Explanation:
аз бих си позволил да преведа по свободно - обходни съоръжения - щом става дума за диаграма, защото по-дългото обяснение сигурно го има в основния текст - там може да се въведе пояснение - "(обходни) съоръжения, облекчаващи миграцията на рибите", а и от другите колони на диаграмата сигурно става ясно за какво иде реч.

Yavor Popov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря. това ми се струва доста далечно, а и не е вярно - правят се бариери, през които рибата може да преминава, канали-връзки между блатистите местности и кой знае какво друго


1 day 8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
съоръжения за преминаване на рибите


Explanation:
Един по-кратък вариант.

Непрекъснатост на реките
- наличие на бариери за свободната миграция на рибите
- наличие на съоръжения за преминаване на рибите

[PDF] Microsoft PowerPoint - Baseynov savet_HM - [ Translate this page ]File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
11 Дек 2007 ... наличие на съоръжения за преминаване на рибите. Морфологични състояния вариране на дълбочината и ширината на реките. (езерата) ...
www.bd-ibr.org/details_file_download.php?a_id=350... - Similar

[PDF] СЪДЪРЖАНИЕ - [ Translate this page ]File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
наличие на съоръжения за преминаване на рибите. • Морфологични състояния вариране на дълбочината и ширината на реките (езерата) ...
www.bd-ibr.org/details_file_download.php?a_id=352&PHPSESSID...

Kalinka Hristova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Би ли добавила и "миграцията" в глос-а? Благодаря!
Notes to answerer
Asker: Благодаря много!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search