plug flow digester

Bulgarian translation: хоризонтален проточен биореактор

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:plug flow digester
Bulgarian translation:хоризонтален проточен биореактор
Entered by: Boryana Yovcheva

19:30 Jun 9, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Science - Environment & Ecology / project describing waste to energy technology
English term or phrase: plug flow digester
Вид ферментатор или анаеробен биореактор, за съжаление не съм наясно как е точния термин на български. Благодаря предварително!
Boryana Yovcheva
Bulgaria
хоризонтален проточен биореактор
Explanation:
"Съществуват три основни системи биореактори с непрекъснато култивиране: вертикални, хоризонтални и със сложна структура на резервоара. В зависимост от техническото решение за разбъркване на субстрата, биореакторите с непрекъснато култивиране могат да се класифицират като напълно размесвани и проточни..." (Биогаз, наръчник)

Вж. таблицата на с. 82 от Биогаз, Наръчник (първия линк, посочен по-долу), където характеристиките на проточния биореактор съвпадат напълно характеристиките на plug flow digester, както и снимката на с. 85 на хоризонтален проточен биореактор, която отговаря на многобройните снимки в интернет за plug flow digester.
Selected response from:

Ventseslava Uzunova
Grading comment
Благодаря! Много изчерпателно и е от полза.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2хоризонтален проточен биореактор
Ventseslava Uzunova
4анаеробен (био)реактор
Elena Radkova


Discussion entries: 1





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
анаеробен (био)реактор


Explanation:
Срещнах наскоро в статия за биопречистватели

Elena Radkova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
хоризонтален проточен биореактор


Explanation:
"Съществуват три основни системи биореактори с непрекъснато култивиране: вертикални, хоризонтални и със сложна структура на резервоара. В зависимост от техническото решение за разбъркване на субстрата, биореакторите с непрекъснато култивиране могат да се класифицират като напълно размесвани и проточни..." (Биогаз, наръчник)

Вж. таблицата на с. 82 от Биогаз, Наръчник (първия линк, посочен по-долу), където характеристиките на проточния биореактор съвпадат напълно характеристиките на plug flow digester, както и снимката на с. 85 на хоризонтален проточен биореактор, която отговаря на многобройните снимки в интернет за plug flow digester.


    Reference: http://www.big-east.eu/downloads/Final%20National%20Handbook...
    Reference: http://www.biogas.psu.edu/plugflow.html
Ventseslava Uzunova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря! Много изчерпателно и е от полза.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yavor Dimitrov
11 hrs
  -> Благодаря

agree  Andrei Vrabtchev
1 day 18 hrs
  -> Благодаря




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search