turning machine

Bulgarian translation: машина за обръщане (на компост)

13:12 Nov 16, 2011
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology
English term or phrase: turning machine
Колеги, има ли приет български термин за тази машина: A machine used to mix the rotting waste and to create new passages for air and moisture in a compost pile or windrow.
Мисля, че е ясно, но ще добавя дефиницията на процеса: Process step during composting of organic waste to mix the compost material. Turning is an essential step to renew the
pore system of a pile, responsible for the exchange of the respiration gases,
and to produce homogenous compost. Turning supports the evaporation of water
when the compost is too wet for packing.
Willy Obretenov
Bulgaria
Bulgarian translation:машина за обръщане (на компост)
Explanation:
При процеса на компостиране се извършва т.нар. обръщане на компоста, т.е. външната част от купа отива към вътрешността, съответно сърцевината /която вече е разградена до някаква степен/ пък се измества навън, с цел повишаване притока на въздух в купчината и пълно разграждане на целия куп.
Selected response from:

Maria Dimitrova
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3обръщателна машина
Boika Koceva
5смесване
Nedyalka Valcheva
5смесване/ разрохкване
Nedyalka Valcheva
5смесителна машина
Nedyalka Valcheva
4машина за обръщане (на компост)
Maria Dimitrova
4машина за обръщане и аериране
Zdravka Nikolova
1бъркачка или компостобъркачка
Emilia Balke
Summary of reference entries provided
Petia Markova
бъркалка
Smilena Drumeva

Discussion entries: 8





  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
обръщателна машина


Explanation:
Без да оспорвам бъркалките, което, според мен, касае по-малки количества и консистенция...

Boika Koceva
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stefan Savov
1 hr

agree  Christo Metschkaroff: с: "обръщачка"! Моля вж. и раздумката по-горе... ;-)
4 hrs

agree  Andrei Vrabtchev
17 hrs

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
машина за обръщане и аериране


Explanation:
http://www.bio-metamix.eu/Composting.htm

Zdravka Nikolova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
машина за обръщане (на компост)


Explanation:
При процеса на компостиране се извършва т.нар. обръщане на компоста, т.е. външната част от купа отива към вътрешността, съответно сърцевината /която вече е разградена до някаква степен/ пък се измества навън, с цел повишаване притока на въздух в купчината и пълно разграждане на целия куп.


    Reference: http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=%22%D0%BC%D0%B0%D1%88%...
Maria Dimitrova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

53 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
смесителна машина


Explanation:
Според обяснението на английски става въпрос за смесителен процес, т.е. имаме смесителна машина. Бъркалката е кмпонент на машината. Смесването от един от процесите при кмпостирането,

Nedyalka Valcheva
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
смесване


Explanation:
Размесва се тесто, смесват се компоненти и съставки. Вие избирате разбира се. Благодаря, за това, че приемате мнения, колега! Успех!


    Reference: http://hit.agro-vista.com/4.html
Nedyalka Valcheva
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian

5 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
бъркачка или компостобъркачка


Explanation:
по подобие на "бетонобъркачка"

Emilia Balke
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
смесване/ разрохкване


Explanation:
Нека колежката Мария Димитрова уточни, но в никакъв слуай не мисля, че компостът е 1 елемент, а и в случая говорим за процеса компостиране., в който се вклюват даже червеи и бактерии, т.е. има процес на усвояване, а и според мен вид смесване на определни отпадъци, за да се получи хомогенизиране на крайната маса, Имам дългогодишен опит в превода на химия и темата ми стана интересна. Хареса ми и тази хубава българсак дума "разрохкване", която намерих в един материал за компостирането Ще се радвам, ако накрая стигнем до единно решение. Хубав ден!


    Reference: http://www.tu-varna.bg/.../361-369%20anton%20antonov%20-%20o...
Nedyalka Valcheva
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian




Reference comments


18 mins
Reference

Reference information:
http://www.tu-varna.bg/tu-varnascience/images/stories/statii...
Според този текст са машини за размесване или просто бъркалки.

Petia Markova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 hr
Reference: бъркалка

Reference information:
Ето фирми, които произвеждат такива машини. На български са просто "бъркалки", но пък и на английски са просто "turners" ...


    Reference: http://www.cee-environmental.com/bg/company/index/page/1/id/...
    Reference: http://www.komptech.com/usa/products/composting/windrow-turn...
Smilena Drumeva
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
neutral  Zdravka Nikolova: Бихте ли нарекли машините, които виждате на втория линк "просто бъркалки"
10 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search