siliceous river

Bulgarian translation: реки, носещи силикатни частици

18:06 Jan 4, 2016
English to Bulgarian translations [PRO]
Social Sciences - Environment & Ecology
English term or phrase: siliceous river
Текстът е инструкция за докладване на състоянието на водните тела, в този случай повърхностни води...

Briefly describe the type (e.g. small, lowland, siliceous rivers).
btoteva
Bulgaria
Bulgarian translation:реки, носещи силикатни частици
Explanation:
Ако трябва да съм честен не мога да си представя силицева/силикатна река - река силикатите се топят при 700-800 С. Самите силикати са неразтворими във вода и следователно остава силикатите да са носени от реката. Не съм геолог и следователно не съм много сигурен.
Selected response from:

Mihail Neykov
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1силициеви реки
Emilia Delibasheva
3 +1реки, носещи силикатни частици
Mihail Neykov


Discussion entries: 2





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
силициеви реки


Explanation:
" на река Велики Тимок принадлежат на CS Tип 1.4 (големи низинни реки, силициеви, средно утаечни)."


    Reference: http://www.bd-dunav.org/uploads/content/files/upravlenie-na-...
Emilia Delibasheva
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitar Dimitrov: Референцията ме убеди. Явно има такова понятие в употребление.
14 hrs
  -> Благодаря!

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
реки, носещи силикатни частици


Explanation:
Ако трябва да съм честен не мога да си представя силицева/силикатна река - река силикатите се топят при 700-800 С. Самите силикати са неразтворими във вода и следователно остава силикатите да са носени от реката. Не съм геолог и следователно не съм много сигурен.

Mihail Neykov
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cornelius Gillen: "siliceous rivers" does not sound like a proper English phrase that i have ever come across in geology or geography; i suspect it means a river carrying a lot of quartz grains / particles / clasts / fragments
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search