landfarming

Bulgarian translation: лендфарминг

11:29 Jun 26, 2016
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology
English term or phrase: landfarming
Conduct Land Farming only after considering the risks of leaching or build-up of hazardous substances, and implement appropriate mitigation measures to manage the risks.

Намерих обяснение на метода в Wikipedia и на други места, но не мога да формулирам точен и кратък превод на български език.

https://en.wikipedia.org/wiki/Landfarming
Petia Markova
Bulgaria
Bulgarian translation:лендфарминг
Explanation:
... с обяснение под линия за какво точно става дума
Selected response from:

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Grading comment
Благодаря! Тъй като очевидно няма точен термин на български език, Вашето предложение ми се струва най-уместно.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Биологична рекултивация
Svetla Petrova
5 -1земеделие
Emilia Balke
4 -1регенерация
Mihail Neykov
4 -1лендфарминг
Pavel Tsvetkov


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
лендфарминг


Explanation:
... с обяснение под линия за какво точно става дума

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря! Тъй като очевидно няма точен термин на български език, Вашето предложение ми се струва най-уместно.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mihail Neykov: Чуждица...
2 hrs
  -> чуждица, ж. Ненужно заета дума от чужд език, която има съответствие в родния. Кой е съответният термин на български?

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
регенерация


Explanation:
Преди години, имаше идея, плевенската нефтена рафинерия да бъде ликвидирана, а почвата, на която е разположена да бъде РЕГЕНЕРИРАНА, за да бъде годна за земеделска земя. Статията в Уикипедия описва точно това.

Mihail Neykov
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Pavel Tsvetkov: „Регенерация“ не е дума от български произход. И звучи доста общо. „Регенерация“ може да означава много неща.
6 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
земеделие


Explanation:
Двата основни вида селско стопанство са земеделие и животновъдство.

Emilia Balke
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Благодаря, но определено не е това отговорът, който търся в посочения контекст.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  ebobilov: Това е друго значение на израза, тук не става въпрос за почвообработка.
5 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Биологична рекултивация


Explanation:
Други предложения:
- Биологична ремедиация;
- Биометод за възстановяване на горния слой на почвата;

и в подкрепа на предложението на Павел Цветков:
- Ландфарминг (земеделска обработка в горната зона на почвата). http://fast10.vsb.cz/browntrans/document/Browntrans_manual_B...


Svetla Petrova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search