environmental matrices

Bulgarian translation: екологична матрица

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:environmental matrices
Bulgarian translation:екологична матрица
Entered by: Silvina Gospodinova

19:00 Sep 20, 2018
English to Bulgarian translations [PRO]
Science - Environment & Ecology
English term or phrase: environmental matrices
Our program is designed to monitor levels of radioactivity in environmental matrices, building materials, minerals, fertilizers...
Silvina Gospodinova
United Kingdom
екологична матрица
Explanation:
http://www.bds-bg.org/bg/pages/page_3112.html
Националните членове на CEN подкрепиха предложението за създаване на нов технически комитет CEN/TC 444 „Характеристики на околната среда”. Новият комитет ще обхване определени дейности по стандартизация в областта на измерването, изпитването и охарактеризирането на екологични матрици, и ще работи в тясно сътрудничество с другите комитети на CEN за разработването на методи в областта на околната среда.


https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX:32...
Без да се засяга това заключение, е целесъобразно да бъде получена допълнителна информация по някои конкретни въпроси. В член 6, параграф 1 от Директива 91/414/ЕИО се предвижда възможността включването на дадено вещество в приложение I да бъде обвързано с определени условия. Поради това е целесъобразно да се изиска от заявителя да предостави допълнителна информация в потвърждение на резултатите от оценката на риска, основана на най-новите научни познания, по отношение на излагането на риск на водните организми, на нецелевите членестоноги и на възможното отражение върху околната среда при потенциална енантиоселективна деградация в екологични матрици.
Selected response from:

Kalinka Hristova
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2екологична матрица
Kalinka Hristova
5 +1екологични матрици
Nelly Keavney


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
environmental matrix
екологична матрица


Explanation:
http://www.bds-bg.org/bg/pages/page_3112.html
Националните членове на CEN подкрепиха предложението за създаване на нов технически комитет CEN/TC 444 „Характеристики на околната среда”. Новият комитет ще обхване определени дейности по стандартизация в областта на измерването, изпитването и охарактеризирането на екологични матрици, и ще работи в тясно сътрудничество с другите комитети на CEN за разработването на методи в областта на околната среда.


https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX:32...
Без да се засяга това заключение, е целесъобразно да бъде получена допълнителна информация по някои конкретни въпроси. В член 6, параграф 1 от Директива 91/414/ЕИО се предвижда възможността включването на дадено вещество в приложение I да бъде обвързано с определени условия. Поради това е целесъобразно да се изиска от заявителя да предостави допълнителна информация в потвърждение на резултатите от оценката на риска, основана на най-новите научни познания, по отношение на излагането на риск на водните организми, на нецелевите членестоноги и на възможното отражение върху околната среда при потенциална енантиоселективна деградация в екологични матрици.

Kalinka Hristova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ekaterina Kroumova
4 mins
  -> Благодаря!

agree  Milenka Kostova
8 hrs
  -> Благодаря!

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
екологични матрици


Explanation:
Препратката дава примери за този термин


    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX%3A32011L0019
Nelly Keavney
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ekaterina Kroumova
3 mins
  -> И аз също благодаря




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search